نسخه چاپی

ساختمان تحریم ها همچنان پابرجا

رئیس جمهور در دیدار با مدیران و كاركنان منطقه نفتی دارخوین گفت: می‌گویند ساختمان تحریم‌ها هنوز باقی می‌ماند، بله درست است باقی می‌ماند اما ما یكی دو پایه آن را پایین آورده‌ایم. البته توطئه دشمنان را یك روزه نمی‌توان بر هم زد و باید قدم به قدم انجام شود كه این كار كار بسیار سختی است.

به گزارش نما؛ "حجت‌الاسلام‌ و المسلمین دکتر حسن روحانی" رئیس جمهور در سومین روز از سفر به استان خوزستان در دیدار با مدیران و کارکنان منطقه نفتی دارخوین گفت: مسئله نفت در کشور ما و اساسا در دنیا حائز اهمیت فراوان است.
وی با بیان این مطلب که بزرگترین حرکت ایران در برابر استثمار از همین صنعت نفت شروع شد ادامه داد: نهضت ملی نفت علیه استثمار بود. در دموکراسی پارلمان‌سازی و قانون‌گذاری ایران در منطقه اول بوده و در مبارزه با استثمار هم جزو پیشتازها بوده است.
دکتر روحانی اضافه کرد: هر مقدار صادرات ما بیشتر شود قدرت ملی ما بیشتر می‌شود بنابراین نفت تنها مسئله انرژی و اقتصاد نیست بلکه نفت یک سرمایه استراتژیک تاثیرگذار برای کشور است؛ ایران اگر می‌توانست بخش بزرگی را از گاز اروپا تامین کند و در آینده این کار خواهد شد آن وقت به راحتی می‌توانند تحریم کنند؟
وی در بخش دیگری از سخنانش به مذاکره ایران با 1+5 اشاره کرد و گفت: در بحث مذاکره با 6 قدرت دنیا دیدیم چه مسائلی وجود دارد خیلی حرف دارم اما موقع گفتن آن، اینجا نیست؛ به موقع به مردم خواهم گفت که یک عده نمی‌خواهند تحریم برداشته شود و یک عده از عادی شدن شرایط کشور با دنیا به خاطر منافع شخصی و گروهی مخالف هستند.
رئیس جمهور اضافه کرد: دولت از تهمت، اتهام و صدای کسانی که تریبون پیدا می‌کنند، نمی‌هراسد و من می‌گویم غصه نخورید و فکر هم نکنید، کار بزرگی را شروع کرده‌اید. می‌دانم حرف‌هایی که می‌زنم بارش سنگین است. می‌دانم در میدان‌هایی قرار می‌گیریم و من آماج تیرها را می‌بینم اما نترسید، اتکا به خداوند داشته باشد و بدانید در مسیر حق گام بردارید، خداوند شما را یاری خواهد کرد. ملت پشت سر ما و در کنار ما و پیش روی ما خواهند بود و رهبری خواهند کرد و کارها را پیش می‌بریم.
رئیس جمهور ادامه داد: می‌گویند ساختمان تحریم‌ها هنوز باقی می‌ماند، بله درست است باقی می‌ماند اما ما یکی دو پایه آن را پایین آورده‌ایم. البته توطئه دشمنان را یک روزه نمی‌توان بر هم زد و باید قدم به قدم انجام شود که این کار کار بسیار سختی است.
دکتر روحانی با بیان اینکه در یک توافق با دنیا طرف ما یک کشور ضعیف در گوشه دنیا نیست بلکه 6 قدرت بزرگ با ما حرف می‌زنند گفت: مسلم است در یک توافق مسئله برد برد مطرح شد البته در مذاکره ما باید حداکثر هنرمندی را داشته باشیم؛ آن مقداری که از سیاست خارجی ایران مطلعم و در طول مدت 30 سال گذشته به طور مستمر ممارست داشته‌ام افرادی را که انتخاب کرده‌ام برای مسئولیت دیپلماسی قوی‌ترین افرادی بود که آنها را می‌شناختم.
گفتنی است، "حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی" به منظور انجام سفری سه روزه به استان خوزستان با استقبال نماینده ولی فقیه ، استاندار و جمعی از مقامات استانی، روز سه‌شنبه(24 دی‌ماه) وارد فرودگاه بین المللی اهواز شد.
لازم به ذکر است، رییس جمهور روز سه‌شنبه (24 دی ماه) در نخستین دیدار مردمی خود در استان خوزستان در جمع هزاران تن از مردم غیور این استان در مصلی اهواز، گفت: جای جای استان خوزستان به عنوان تربت پاک برای ملت ایران است و خیلی دلم می‌خواست در این سفر به همه جایی که سرزمین جهاد و شهادت است، می‌رفتیم.
رییس جمهوری شامگاه چهارشنبه نیز در دیدار جمعی از ایثارگرانِ استان خوزستان گفت: آزادگان، جانبازان و خانواده‌های ایثارگر، سرمایه بزرگ اجتماعی کشور و مایه افتخار و سربلندی ایران اسلامی هستند.
همچنین دکتر روحانی شب گذشته(چهارشنبه 25 دی ماه) نیز در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم استان خوزستان ضمن بیان اهداف و دستاوردهای سفر کاروان تدبیر و امید به این استان، برنامه‌های دولت برای حل مسایل و مشکلاتی که از سوی مردم در نقاط مختلف خوزستان در این برنامه مطرح شد را تشریح کرد.

۱۳۹۲/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...