نسخه چاپی

حادثه هولناك در ایستگاه متروی طرشت

از چند وقت پیش نقشه سرقت آنجا را كشیده بودیم و قصد سرقت وجوه عابر بانك داخل ایستگاه را داشتیم ...

به گزارش نما به نقل از جوان ایرانی، ساعت 04:30 روز 6 آذرماه، از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره سرقت مسلحانه در ایستگاه مترو طرشت بهمراه تخریب اموال داخل ایستگاه به کلانتری 118 ستارخان اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که در ساعت 2 بامداد دو نفر سارق مسلح وارد ایستگاه مترو شده و پس از بستن دست و پای پرسنل حاضر در ایستگاه اقدام به سرقت مبلغی نزدیک به یک میلیون تومان وجه نقد همراه این افراد کرده و در ادامه نیز قصد سرقت وجوه نقد داخل دستگاه عابر بانک داخل ایستگاه را داشته اند که موفق به این کار نشده و نهایتا در ساعت 4 از ایستگاه خارج و متواری شده اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت مسلحانه" و به دستور شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی و شناسایی و دستگیر سارقین در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

پرسنل ایستگاه مترو در اظهاراتی مشابه عنوان داشتند که دو نفر سارق مسلح با تهدید به تیراندازی و کشتن، ابتدا دست و پای همگی آنها را در داخل اتاق کنترل بسته و پس از سرقت عابر بانک ها و وجوه نقد همراه آنها اقدام به تخریب دستگاه عابر بانک نموده و نهایتا از محل خارج شده‌اند.

یکی از پرسنل ایستگاه مترو در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: ساعت 2 بامداد به همراه همکارانم در ایستگاه مترو حضور داشتیم که ناگهان همکارم آقای ... از طریق دوربین های مداربسته متوجه حضور شخصی غریب در سالن فروش بلیط شد !! در همین لحظه ، یک نفر با اسلحه کمری وارد اتاق کنترل شد و با تهدید به تیراندازی ما را مجبور به دراز کشیدن بر روی زمین کرد و دست و پای همگی ما را بست؛ در همین هنگام، یکی دیگر از همکارانم که متوجه موضوع نشده بود وارد اتاق کنترل شد که بلافاصله او را نیز گرفته و دست و پای او را از پشت سر بستند ؛ سپس هر دو نفر شروع به تخریب اموال و شیشه‌های اتاق های ایستگاه، دستگاه عابر بانک و ... کردند و پس از سرقت وجوه نقد و کارت های عابر بانک همگی ، ما را در داخل اتاق محبوس و از مترو خارج شدند.

در ادامه تحقیقات، پرسنل ایستگاه مترو در اظهارات مشابه عنوان داشتند که در زمان حضور سارقین در ایستگاه و در حالیکه هر دو سارق اقدام به پوشاندن صورت های خود کرده بودند ، پوشش صورت یکی از سارقین بر روی زمین افتاده و آنها موفق به دیدن صورت وی شده‌اند؛ بلافاصله با توجه به اظهارات پرسنل ایستگاه مترو ، چهره نگاری تصویر یکی از سارقین در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و با بهره گیری از اطلاعات آنها تصویر اولیه از چهره یکی از سارقین در اختیار کارآگاهان قرار گرفت . با بدست آمدن تصویر چهره یکی از سارقین و با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار ، "غلامحسین . س" (29 ساله) مورد شناسایی قرار گرفت که پیش از این نیز چندین بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف دستگیر و روانه زندان شده بود.

با شناسایی هویت "غلامحسین . س" و شناسایی تصویر وی توسط پرسنل ایستگاه مترو ، مخفیگاهش در شهرستان کرج – مشکین دشت مورد شناسایی قرار گرفت ؛ بلافاصله هماهنگی های لازم قضایی انجام و کارآگاهان اداره یکم با اخذ نیابت قضایی به شهرستان کرج اعزام و مخفیگاه غلامحسین تحت مراقبت های نامحسوس پلیسی قرار گرفت.

همزمان با شناسایی غلامحسین و با انجام اقدامات پلیسی ، دیگر متهم پرونده به نام کامران . ص ( 20 ساله ) در شهر کرج – چهارراه مصباح شناسایی شد و ساعت 9 روز 24 دی‌ماه زمانیکه قصد داشت با یک دستگاه خودرو پراید سبزرنگ از مخفیگاهش خارج شود، دستگیر و در همان تحقیقات اولیه به سرقت مسلحانه از ایستگاه مترو اعتراف کرد.

با دستگیری کامران، دستگیری همزمان غلامحسین نیز در دستور کار قرار گرفت و او نیز قبل از هرگونه اطلاع از دستگیری همدستش، ساعت 10 همان روز در اتوبان کرج شناسایی و در حالیکه قصد داشت تا با متواری شدن به بیابان های اطراف بزرگراه از دست کارآگاهان متواری شود ، دستگیر و بهمراه کامران به اداره یکم پلیس آگاهی منتقل شدند.

غلامحسین و کامران پس از انتقال به اداره یکم و در تحقیقات ، علاوه بر اعتراف به سرقت مسلحانه از ایستگاه مترو به چندین فقره سرقت مسلحانه دیگر نیز اعتراف کردند. غلامحسین در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : با همدستی کامران اقدام به چهار فقره سرقت کردیم که سه فقره از آنها به صورت مسلحانه بود ؛ اولین سرقت حدودا 6 ماه پیش و در حوالی مارلیک کرج انجام شد که یک دستگاه خودرو پژو را سرقت کردیم ؛ دومین سرقت ( اولین سرقت مسلحانه ) را نیز در چهارراه ملارد انجام دادیم که تحت عنوان مأمور به یک آقا و خانم جوان گیر دادیم و نهایتا با تهدید اسلحه اقدام به [ زورگیری ] گوشی های تلفن همراه آنها کردیم.

غلامحسین در خصوص سرقت مسلحانه منجر به جرح در منطقه هشتگرد نیز به کارآگاهان گفت : " در سومین سرقت (دومین سرقت مسلحانه) من و کامران با ماشین به کمال شهر کرج رفته و تحت پوشش نشان دادن یک زمین ، به یک بنگاه املاک مراجعه و بنگاهدار را سوار ماشین کردیم ؛ در حوالی هشتگرد ، با اسلحه بنگاهدار را تهدید می کردم که چند تیر شلیک شد و به صورت وی خورد ؛ ما نیز پس از سرقت مبلغ 450 هزار تومان وجه نقد و عابر بانک های بنگاه دار ، وی در همانجا و در بیابان از ماشین بیرون انداخته و مجددا به درب بنگاه املاک مراجعه کردیم ؛ قصد داشتیم تا ماشین بنگاهدار را سرقت نماییم اما به علت داشتن سوئیچ مخفی موفق به سرقت آن نشده و به همین علت پس از سرقت وسایل داخل بنگاه از محل فرار کردیم.

وی در خصوص سرقت مسلحانه از ایستگاه مترو نیز به کارآگاهان گفت: از چند وقت پیش نقشه سرقت آنجا را کشیده بودیم و قصد سرقت وجوه عابر بانک داخل ایستگاه را داشتیم اما با وجوه تخریب دستگاه عابر بانک موفق به سرقت وجوه نقد داخل دستگاه نشده و تنها توانستیم نزدیک به یک میلیون تومان وجه نقد را از حساب های عابر بانک پرسنل ایستگاه را خارج و سرقت کنیم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر با اشاره به شناسایی قربانی سرقت مسلحانه منطقه کمال شهر ( سرقت مسلحانه از بنگاهدار) عنوان داشت : "با اعترافات بدست آمده از متهمان ، قربانی سرقت مسلحانه منطقه کمال شهر شناسایی و در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که این شخص مورد اصابت شلیک سه گلوله متهمین قرار گرفته و در حال حاضر نیز در حالت کما و در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی به سر می برد.

حاجی زاده، در پایان این خبر با اشاره به کشف دو قبضه اسلحه کمری به همراه دهها فشنگی از مخفیگاه متهمان گفت : " با توجه به اعتراف صریح متهمان به ارتکاب انواع سرقت های مسلحانه و احتمال انجام سرقت های مشابه ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.

۱۳۹۲/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...