نسخه چاپی

تأكید اوباما بر ادامه جاسوسی‌های آمریكا

رئیس جمهور آمریكا درباره تغییر در برنامه‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی كه به جنجال‌های زیادی منجر شده بود، سخنرانی كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا سخنان خود درباره تغییر در برنامه‌های آژانس امنیت ملی را آغاز کرد.

رئیس جمهور آمریکا سخنانش را اینگونه آغاز کرد که در سرتاسر تاریخ جمع‌آوری اطلاعات به آمریکا کمک کرده امنیت و آزادی این کشور تأمین شود.

وی ادعا کرد این تلاشها از وقوع حملات متعدد جلوگیری کرده و جان عده زیادی را در سر تا سر دنیا نجات داده‌اند.

آقای اوباما همچنین به استفاده از روشهای شکنجه در زندان گوانتانامو اشاره کرد و گفت: «ما بلافاصله بعد از 11 سپتامبر دیدیم که دولت ما از روشهای ارتقا یافته بازجویی استفاده کرد که با ارزهای ما مغایرت داشتند.»

«روشهای ارتقاء یافته بازجویی» واژه‌ای است که مقامات آمریکایی از آن به عنوان جایگزین «شکنجه»، واژه‌ای که حساسیت زیادی روی آن وجود دارد، استفاده می‌کنند.

این مقام آمریکایی در دفاع از برنامه‌های آژانس امنیت ملی گفت که «آنها از مقامات برای گوش دادن به تماس‌های تلفنی خصوصی شما یا خواندن ایمیل‌هایتان سوء استفاده نمی‌کنند.»

وی افزود که آژانس امنیت ملی و سایر سازمان‌های اطلاعاتی همسایه‌ها و دوستان ما هستند. آنها هم در دنیای دیجیتال زندگی می‌کنند.

اوباما درباره افشاگری‌های اسنودن گفت که این افشاگری‌ روشهایی را برای دشمنان ما آشکار ساخت که می‌تواند تا سالها بر عملیات ما اثر بگذارد.

رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد: «منشأ چالش‌های ایجاد شده درباره حریم خصوصی ما تنها از دولت نیست، بلکه استانداردهای مربوط به اقدامات نظارتی دولت باید بالاتر باشند.»

آقای اوباما ضمن اشاره به جنجال‌ها و بحث و جدل‌هایی که در ماههای گذشته درباره جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی وجود داشته گفت: «من مطمئنم که این بحث و جدل‌ها ما را قدرتمندتر خواهد کرد. آقای اسنودن هم با این موافق است.»

وی افزود: «هیچ‌کس انتظار ندارد که در چین درباره برنامه‌های اطلاعاتی بحث آزادی وجود داشته باشد و یا اینکه روسیه به دغدغه‌های شهروندانش گوش کند.»

وی همچنین ادعا کرد کسانی که از برنامه‌های آژانس امنیت ملی آمریکا دفاع می‌کنند مخالف آزادی‌های شهروندی نیستند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه تصریح کرد دولت این برنامه‌ها را اصلاح خواهد کرد تا شفافیت بیشتری در فعالیت‌های نظارتی دولت ایجاد شود.

اوباما در عین حال گفت سازمان‌های امنیتی آمریکا به جمع‌آوری اطلاعات در مورد اهداف دولت‌ها ادامه خواهند داد.

۱۳۹۲/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...