نسخه چاپی

داغ شدن بازار پیامكهای تبلیغاتی

عکس خبري -داغ شدن بازار پيامکهاي تبليغاتي

مشهد روزهای بارانی اردیبهشت ماه را با طعم انتخابات آغاز كرده و مردم این شهر با شور و اشتیاق چشم انتظارند كه بینند در دقیقه 90 چه كسانی می توانند با كسب آرا بیشتر بر دو كرسی خانه ملت تكیه بزنند.


به گزارش نما به نقل از مهر، در پایتخت معنوی قطار نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی به ایستگاه پایانی خود نزدیک می شود که حال و هوای بارانی شهر، ستادهای انتخاباتی و نامزدها را، هر چه بیشتر برای انجام تبلیغات گسترده آماده کرده است.

هم اکنون برخی نامزدهای انتخاباتی در زمینه امور تبلیغاتی خویش با سرعت اقدام به ارسال پیامک داغ انتخاباتی، نصب بنر و پوستر کرده اند.

پیامک های انتخاباتی از جمله موارد تبلیغی است که مورد توجه نامزدها برای اطلاع از نام خود نزد اقشار مختلف جامعه است و می توان به جرات گفت، ارسال پیامک یکی از جالب ترین شیوه های تبلیغی است که توسط مستاجران آینده خانه ملت انجام می شود.

اما در این بین ارسال پیامک چندان مورد توجه و اقبال برخی دیگر از کاندیداها قرار نگرفته و آنها معتقد هستند که این شیوه تبلیغ به دلیل عدم استفاده صحیح گاه دچار تخریب کاندیدای رقیب می شود.

اگر چه فرستادن پیام یکی از روش های داغ تبلیغی است اما برخی از نامزدها با انتقاد شدید از دستگاه های متولی خواسته بودند که با ارائه دستورالعمل های لازم از سامانه های پیامکی که بدون هیچ نظارتی به تخریب و توهین نامزد رقیب می پردازند جلوگیری کنند.

برخی از نمایندگان فعلی مجلس نیز ارسال پیامک انتخاباتی را خلاف مشی اخلاقی دانسته و اعتقاد دارند که این پیام ها بیشتر شایعه و تهمت و افترا را در جامعه پخش می کند و روح یاس و بدبینی و تفرقه و اختلاف را در میان مردم اشاعه می دهد.

تنور داغ انتخابات آمار اشتغال موقت را بالا برد

تنور داغ انتخابات سبب شده تا آمار اشتغال موقت نیز در این شهر بالا برود و استفاده از کودکان و نوجوانان که با حداقل هزینه در توزیع اقلام تبلیغاتی نامزدها جذب برخی ستادها شده اند نیز بسیار به چشم می خورد.

تبلیغات محیطی شهر را "ستادهای مردمی نامزدها" انجام می دهند و به طور تقریبی 10 نفر در هر یک از ستادهای تبلیغاتی کاندیداها فعالیت کنند.

تبلیغ گسترده در نقاط حاشیه شهر

نامزدها در دور دوم انتخابات تبلیغ گسترده ای را در نقاط حاشیه شهر آغاز کرده اند و با توزیع وسیع بروشور در منازل شخصی سعی در معرفی اهداف و برنامه های خود برای ورود به مجلس نهم دارند.

در روزهای گذشته محله های حاشیه شهر با ازدحام و شلوغی جمعیت مواجه بوده که این امر ناشی از حضور نامزدهای انتخاباتی در آن محله ها و تبیین اهداف و فعالیت های پیش رویشان است و در این راستا برخی از مغازه ها در این مناطق با نصب پوستر و بروشور اقدام به تبلیغ کرده اند.

تردد و ازدحام اصحاب رسانه در ستادهای تبلیغاتی

نشست های خبری کاندیداها با خبرنگاران نیز از دیگر مواردی است که در مشهد انجام می شود و همه روزه شاهد تردد و ازدحام اصحاب رسانه در ستادهای تبلیغاتی هستیم.

هر یک از نامزدها در نشست های خبری خود با بیان برنامه هایشان سعی دارند تا در روزهای پایانی انتخابات و زمان قانونی تبلیغ آرا بیشتری را کسب کنند و بر کرسی سبز خانه ملت تکیه زده و با ارائه طرح و برنامه از حقوق مردم شهرخود دفاع کنند.

وعده و وعیدهای شنیدنی

در این میان وعده و وعیدهای شنیدنی همچون از بین رفتن حاشیه نشینی در پایتخت معنوی، اختصاص بودجه ملی به شهر مشهد، جلوگیری از ورود کالاهای خارجی و اشاره به جایگاه تولید ملی با توجه به نام گذاری شعار امسال، از سوی برخی از نامزدها مطرح می شود که باید دید در صورت انتخاب شدن این افراد توسط مردم آیا آنها همچنان به وعده های خود در این راستا عمل خواهند کرد.

برخی از اهالی شهر مشهد نیز به طرفداری از نامزدهای خویش اقدام به توزیع بروشور و بیان اهداف کاندیدای خود در میان مردم می کنند.

یکی از جوانان این شهر می گوید: دور دوم انتخابات با هیجان بیشتری برگزار می شود و همه ما منتظر هستیم تا ببینیم کدام نامزد می تواند با کسب آرا بیشتر به عنوان نماینده مردم مشهد و کلات به مجلس راه یابد.

یکی دیگر از جوانان این شهر نیز در حالی که برای نامزد مورد نظر خود تبلیغ می کند، می گوید: در دور دوم انتخابات نیز همانند مرحله اول تمام مردم این شهر مشارکت گسترده ای خواهند داشت و این امر از حال و هوای شهر و تبادلات و اظهار نظرهای مردم با هم مشخص است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی در ارتباط با چهار نامزد دور دوم انتخابات مشهد اظهار کرد: جواد کریمی قدوسی با کسب حدود 216 هزار رای، جواد آرین منش با کسب حدود 184 هزار رای، عفت شریعتی با کسب حدود 177 هزار رای و محمدحسین حسین‌زاده بحرینی با بدست آوردن حدود 158 هزار در دور اول، چهار نامزد شرکت‌کننده در دور دوم انتخابات مشهد و کلات هستند.

918 شعبه اخذ رای در حوزه مشهد و کلات در نظر گرفته شده است

محمد غفاری با بیان اینکه 918 شعبه اخذ رای برای مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس در حوزه مشهد و کلات در نظر گرفته شده، گفت:از این تعداد872 مورد آن در مشهد و 46 شعبه دیگر در حوزه کلات است و772 شعبه شهری و 146 شعبه دیگر روستایی است.

وی با بیان این مطلب که در خراسان رضوی فقط انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد و کلات به دور دوم کشیده شده، افزود: چهار نفر از نامزدهایی که به مرحله دوم انتخابات رسیده اند از ساعت هشت صبح روز پنجشنبه تا هشت صبح روز پنجشنبه 14 اردیبهشت ماه می توانند تبلیغات خود را انجام دهند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی یادآور شد: مرحله دوم انتخابات در این حوزه انتخابیه که طی آن دو نماینده باقیمانده این حوزه تعیین می شوند، همزمان با کشور در 15 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

غفاری با تاکید بر اینکه حوزه انتخابیه مشهد و کلات پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد، تصریح کرد: 14هزار بازرس و ناظر برای برگزاری دور دوم انتخابات در این استان مشارکت خواهند کرد.

۱۳۹۱/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...