نسخه چاپی

برنامه‌ریزی برای سفر استانی بعدی رئیس‌جمهور

عکس خبري -برنامه‌ريزي براي سفر استاني بعدي رئيس‌جمهور

سخنگوی دولت با اشاره به تشكیل كارگروه ویژه‌ای از همین امروز برای نظارت بر پیشرفت فیزیكی طرح‌های مصوب در این سفر گفت:‌ برای 17 طرح عمران شهری استان خوزستان 212 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

به گزارش نما؛ محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت امروز (شنبه، 28 دی‌ماه) در نشست خبری خود به تشریح اهداف و نتایج نخستین سفر استانی دولت یازدهم پرداخت و گفت: محور‌ها متمایز کننده نخستین سفر استانی رئیس جمهور نسبت به سفرهای متداولی که در سفرهای پیشین انجام می‌شد، مسئله محوربودن، پیوندمحوربودن و شنونده بودن است.
وی ادامه داد: با وجود اینکه بدون برنامه‌ریزی قبلی استقبال باشکوهی از رئیس جمهور به عمل آمد، ولی این استقبال و این گستردگی حضور مردم باعث نشد که امتحانات واحدهای آموزشی و دیگر خدمات اجرایی استان خوزستان لغو شود.
نوبخت با اشاره به تاخیر چندساعته پرواز رئیس جمهور در اهواز افزود: در نخستین سفر استانی رئیس جمهور صحنه‌های افتخارآمیزی از استقبال مردم شکل گرفت که رسانه‌ها نتوانستند این حجم و گستره مردمی را به تصویر بکشند.
سخنگوی دولت، پرهیز از ایجاد توقعات غیرمنطقی و مدیریت انتظارات مردم از دولت را نکته مهم این سفر استانی دانست و اظهار داشت: در نخستین سفر استانی رئیس جمهور، آن دسته از نکاتی مورد تاکید قرار گرفت که با توجه به شرایط و اقتضائات موجود توان اجرایی شدن ظرف یکسال آینده را دارند و در این سفر از وعده‌های احساسی پرهیز شد.
نوبخت ادامه داد: در این سفر دیدارهای رئیس جمهور به گونه‌ای تنظیم شده بود که به جای زحمت افتادن مردم گروه‌های مرجع که مبین نظرات مردم هستند نظیر دانشگاهیان، اقوام، عشایر، کارآفرینان، با دکتر روحانی دیدار کردند.
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه پیش از این سفر نیاز‌ها و ضروریات استان خوزستان از سوی نمایندگان این استان در مجلس توسط دولت استماع و جمع بندی شده بود خاطرنشان کرد: در این سفر رئیس جمهور توانستند طی یک تماس مجازی با ۳۰ نخبه از استان خوزستان ارتباط برقرار کنند.
نوبخت افزود: با وجود اینکه رئیس جمهور و بعضی اعضای هیئت دولت به سفر استانی خوزستان رفته بودند جلسه هیئت دولت در روز چهارشنبه هفته گذشته به روال معمول برگزار شد و برخی از وزرا که به این سفر رفته بودند، پس از چند ساعت انجام ماموریت به تهران بازگشتند.
سخنگوی دولت با اعلام اینکه تاکید رئیس جمهور در نخستین سفر استانی پروژه‌هایی بودند که مسئله استان خوزستان هستند، خاطرنشان کرد: در این سفر ۳۳ طرح مشخص و ۳۲ طرح عمرانی برای هر ۲۷ شهرستان استان خوزستان در نظر گرفته شد
وی مبالغ تخصیص یافته برای این 33 طرح را 528 میلیارد ریال دانست و افزود: این اعتبار تخصیص یافته از همان آغاز سفر برای اجرای در اختیار بخش‌های ذیربط استان خوزستان قرار گرفته است.
نوبخت ادامه داد: به جای افزودن طرح‌های جدید بر 2600 طرح ناتمام قبلی ظرف 14 ماه آینده حداقل 33 طرح مشخص از دور طرح‌هایی که در استان خوزستان وجود دارد خارج شده و به بهره‌برداری می‌رسد.
سخنگوی دولت بیان داشت:‌ دو طرح از این 33 طرح پروژه‌های ملی هستند که برای اتمام آنها زمان بیشتری نیاز است مانند اصلاح اراضی کشاورزی استان خوزستان که جزء طرح‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری است و در سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی اعتبار تخصیص یافته برای بخش بهداشت و درمان استان خوزستان را 77 میلیارد تومان دانست و عنوان کرد: دراین سفر احداث 12 طرح بیمارستانی در شهرهای اهواز، اندیمشک، باغ‌ملک، رامهرمز، خرمشهر و مسجدسلیمان به تصویب رسید.
نوبخت ادامه داد: در بخش تربیت بدنی 11 طرح با اعتباری بیش از 13 میلیارد تومان در شهر‌های آبادان، امیدیه، شوشتر و دزفول به تصویب رسید.
سخنگوی دولت سهم بخش کشاورزی استان خوزستان را 5 میلیارد تومان دانست و گفت: یک و نیم میلیارد دلار برای طرح احیای اراضی کشاورزی در نظر گرفته شده است، البته دو بندر صیادی در آبادان و شادگان هم جزء برنامه‌ها قرار دارند.
وی تصریح کرد: در این سفر برای تامین آب شرب استان خوزستان 36 میلیارد تومان و برای ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر اهواز 50 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.
نوبخت ضمن اشاره به تشکیل کارگروه ویژه‌ای از همین امروز برای نظارت بر پیشرفت فیزیکی طرح‌های مصوب در این سفر بیان داشت:‌ برای 17 طرح عمران شهری استان خوزستان 212 میلیارد تومان تخصیص یافته است.
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه مناطق مرزی در اولویت سفرهای استانی دولت قرار ندارند، اظهار داشت: هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌ها برای سفر استانی آتی رئیس‌جمهور در حال انجام است و به لحاظ جمع‌بندی از لحاظ زمانی و مکانی، اطلاع‌رسانی به عمل خواهد آمد.
نوبخت در پایان با اشاره به برنامه دولت برای ایجاد نوآوری در گردآوری نامه‌های مردمی در سفرهای استانی خاطرنشان کرد: باید ضمن در نظر گرفتن واقعیت‌های جامعه از ابزارهای بهتری برای برقراری ارتباط با مردم اقصی‌نقاط کشور بهره جست.

۱۳۹۲/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...