نسخه چاپی

فقط كافی است دشمن دست از پا خطا كند!

عکس خبري -فقط کافي است دشمن دست از پا خطا کند!

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به نقش نیروی دریایی سپاه در شكل گیری قدرت بازدارندگی، بر آمادگی كامل این نیرو برای انجام مأموریت های مختلف دفاعی اشاره كرد و گفت: نیروی دریایی سپاه، نماد «دفاعی متقارن»، با بهره‌گیری از راهبرد «نبرد نامتقارن» در حوزه دریا است.

به گزارش نما؛ به نقل از روابط عمومی سپاه، سردار دریادار علی فدوی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسم تجلیل از ایثارگران و بازنشستگان سپاه در استان هرمزگان با تجلیل از سال‌ها مجاهدت خالصانه و مستمر بازنشستگان و ایثارگران در حفظ و پیشبرد انقلاب، گفت: بازنشستگی در سپاه مفهوم و معنایی متمایز با مفهوم رایج آن در سایر سازمان ها دارد و رسالت پاسداری در هیچ مقطعی بازنشستگی ندارد.
وی تأکید کرد: علاوه بر استمرار حضور پرخیر و برکت بازنشستگان سپاه در صحنه‌های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی، کوله بار نظر، اندیشه و تجربه این قشر، به عنوان بالاترین سرمایه در راستای مأموریت سپاه مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
فدوی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی امانتی است الهی که از دل سال‌ها مجاهدت برآمده و خون‌های پاکی برای به بار نشستن آن نثار شده است که باید در ابعاد گوناگون از آن صیانت و حفاظت شود.
وی با اشاره به این آیه شریفه «من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا»، افزود: سپاه به عنوان مجموعه‌ای شکل گرفته از بهترین فرزندان این ملت، انجام رسالت پاسداری خود را تحت هیچ شرایطی معطل پسوندها و مقید به پیشوندها نکرده و نخواهد کرد و لذا برای یک پاسدار چه آنکه اصطلاح شاغل یا «پیوسته» را دارد و چه او که بازنشسته و یا «وابسته» به این مجموعه خوانده می شود، استمرار این رسالت تا لحظه مرگ یا شهادت یک عهد ناگسستنی است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه به پیشرفت‌ها و توانمندی‌های دفاعی اشاره کرد و گفت: به همت فرزندان ملت در بخش‌های دفاعی شاهد حدی از جهش و تکامل هستیم که اگر در ابعاد دیگر نیز این جهش و تکامل اتفاق بیفتد، حنای تهدید و تحریم هیچ رنگی نخواهد داشت.
وی با اشاره به تاریخ اسلام و دوران هشت سال دفاع مقدس، افزود: خداوند متعال وعده کرده است که اگر در مسیر رضایت و یاری او ثابت قدم باشیم، پیروزی بر دشمن ولو دشمنی با تعدد نفرات و کثرت ادوات امری ممکن و عینی خواهد بود چنانچه در دفاع مقدس این وعده خدا به عینه محقق شد
فدوی با اشاره به نقش نیروی دریایی سپاه در شکل گیری قدرت بازدارندگی، بر آمادگی کامل این نیرو برای انجام مأموریت های مختلف دفاعی اشاره کرد و گفت: نیروی دریایی سپاه، نماد «دفاعی متقارن»، با بهره‌گیری از راهبرد «نبرد نامتقارن» در حوزه دریا است.
وی افزود: ما در یک میدان و رویارویی کاملا عملیاتی و در حالیکه نقطه مقابل این رویارویی، مدعی نماد قدرت دریایی جهان قرار داشت، در یک تقابل ناهمگون به لحاظ ادوات و ابزار، با اجرای اصل مقابله به مثل، دشمن را از خسارت‌ها و آسیب‌هایی که به ما وارد ساخت، کاملا پشیمان کردیم.
فدوی گفت: در این راهبرد ثابت کردیم که در حالت ناهمگون و نامتقارن هم می توان ضربه ای به دشمن متجاوز و زورگو زد که بسیار فراتر از تصورات و محاسبات او باشد.
وی افزود: بر پایه این راهبرد و در یک فضای کاملا عملیاتی و واقعی ثابت کردیم که دشمن در صورتی که در حوزه نظامی دست از پا خطا کند از جایی که تصور نمی کند، ضربه ای مهلک‌تر و آسیبی دردناکتر از آن چه برای مواجهه با ما تدارک ببیند، دریافت خواهد کرد.
فدوی در ادامه اظهار داشت: ما در شرایطی این درس را به صورت عملی به دشمن دادیم که ادوات و امکانات ما در شرایط دوران دفاع مقدس در پایین ترین سطح کمی و کیفی قرار داشت.
وی افزود: اما امروز وضعیت بسیار متفاوت تر از گذشته است و ما در لایه‌ها و بخش‌های مختلف دفاعی در سایه تلاش‌های بومی و داخلی، به امکانات و ابزارهای پیشرفته و خوبی برای دفاع از خود دست پیدا کرده ایم و این امکان در اختیار نیروهایی مؤمن و فداکار و شهادت طلبی قرار گرفته است که برای دفاع از حریم خود آماده هرگونه فداکاری هستند.
فدوی در ادامه از فراهم شدن امکان بهره‌مندی بازنشستگان نیروی دریایی سپاه از تسهیلات دوره‌های بصیرتی مشهد مقدس به همراه خانواده‌هایشان خبر داد.

۱۳۹۲/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...