نسخه چاپی

بی تدبیری و بلاتكلیفی نمایشگاه مطبوعات

آیا وقت آن نشده كه مسئولان رسما ، مطبوعات و خبرگزاری ها را از بلا تكلیفی دربیاورند و زمینه ی پیشرفت ، بالندگی و موفقیت هرچه بیشتر فعالان عرصه ی مطبوعات و خبرگزاری ها را فراهم آورند.

به گزارش نما به نقل از سراج24 ،با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نگاه ها به سوی دولت دوخته شد تا ببینند چه مقدار به وعده های انتخاباتی عمل خواهد شد. یکی از بحث برانگیزترین موضوعات نگاه دولت به مسائل فرهنگی بود که با رای اعتماد مجلس به علی جنتی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانه ها ، مطبوعات و... به عنوان مهم ترین ارکان تاثیر گذار در مسائل فرهنگی در انتظار بهبود شرایط ، حل مسائل و رفع مشکلات این عرصه بودند.

نمایشگاه مطبوعات و رسانه یکی از بزرگ ترین حرکت ها در عرصه ی فرهنگی کشور محسوب می شود که با توجه به روند کیفی رو به رشد برگزاری این نمایشگاه در سال های گذشته انتظار می رفت در دولت تدبیر و امید که کلید مشکلات را در دستان خود میدید شاهد برگزاری یکی از بهترین نمایشگاه های مطبوعات و رسانه باشیم اما با انتشار اخبار ضد و نقیض از تعلیق یا عدم برگزاری نمایشگاه از سوی سکان داران وزارتخانه ی فرهنگی گمان می رود نه تنها برای مشکلات این عرصه کلیدی در دست نیست بلکه قرار است با داس ریشه ی نمایشگاه کنده شود.

در این راستا می توان به اظهارات علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص امکان عدم برگزاری نمایشگاه در سال جاری اشاره کرد. حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تشریح سخنان وزیر ارشاد و درباره علت عدم برگزاری این نمایشگاه تخصصی در سال جاری گفته بود در حال حاضر با چند گزینه مواجهیم که مشغول بررسی آنها هستیم. آیا نمایشگاه مطابق برنامه قبلی در اسفندماه و در مصلای تهران برگزار شود و یا با توجه به اقامه نماز جمعه در آنجا به وقت دیگری یا مکان دیگری موکول شود؟ بدیهی است اگر مکان عوض شود مجبور به تغییراتی در سطح کار خواهیم بود. با وجود اینکه وزارت ارشاد یکی از علل عدم برگزاری نمایشگاه مطبوعات امسال را برگزاری نماز جمعه در مصلای تهران عنوان می کرد، رئیس ستاد نماز جمعه و روابط عمومی مصلای تهران اعلام کردند مشکلی در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی در مصلی وجود ندارد.

در آخرین اظهارات هم حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص زمان برگزاری نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار داشت نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها 4 اسفند برگزار خواهد شد. همچنین محمدرضا احمدی مدیرعامل موسسه مطبوعاتی نشرآوران از تغییر زمان برگزاری زمان برگزاری نمایشگاه امسال مطبوعات خبر داد و گفت بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها از ۲۸ بهمن تا ۴ اسفند در تهران برگزار خواهد شد.

اما آیا این تناقضات تاثیرات مثبت بر روند رو به رشد برگزاری این فستیوال فرهنگی خواهد گذاشت؟ آیا وقت آن نشده که مسئولان رسما ، مطبوعات و خبرگزاری ها را از بلا تکلیفی دربیاورند و با برگزاری نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها زمینه ی پیشرفت ، بالندگی، گسترش و موفقیت هرچه بیشتر فعالان عرصه ی مطبوعات و خبرگزاری ها را فراهم آورند.

۱۳۹۲/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...