نسخه چاپی

پایتخت آرژانتین هم منتقل می شود

جمعیت بسیار زیاد، راهبندان شدید، تمركز قدرت، و تراكم ساختمان ها و روزنامه ها در پایتخت آرژانتین، انگیزه های اصلی برای انتقال آن به شهر كوچك تری است.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، طرح انتقال پایتخت نیز در آرژانتین مطرح شده است. جمعیت بسیار زیاد، راهبندان شدید، تمرکز قدرت، و تراکم ساختمان ها و روزنامه ها در پایتخت آرژانتین، انگیزه های اصلی برای انتقال آن به شهر کوچک تری است.
پس از آنکه جولیان دومینگوئِز، از اعضای کنگره آرژانتین، پیشنهاد ایجاد پایتخت جدید را در شمال این کشور مطرح کرد، اختلاف نظر درباره ممکن بودن اجرای آن، بلافاصله نمایان شد.
گرچه اکنون زمان مناسبی برای فکر کردن درباره انتقال پرهزینه و بزرگ پایتخت نیست، اما بحث درباره ابعاد و وزن فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بسیار زیاد بوئنوس آیرس در مقایسه با دیگر شهرهای این کشور، دوباره مطرح شده است.
بوئنوس آیرس، از سال 1880، پایتخت شکوفا و پرافتخاری برای آرژانتین بوده ، اما به سبب توسعه نابرابر و تاریخی اقتصاد کشور و توزیع ناعادلانه درآمدها ، هدف انتقاد بوده است.
این انتقادها سبب شد رائول آلفونسین، رئیس جمهور پیشین آرژانتین، در سال 1986، انتقال پایتخت به استان « ریو نِگرو » در جنوب این کشور را در نظر بگیرد، اما بحران اقتصادی مزمن آرژانتین در آن زمان، این اقدام را بی نتیجه گذاشت.
و اکنون با قرار گرفتن اندوخته بانک مرکزی در سقوط آزاد، افزایش نرخ تورم و بحران انرژی که توسعه این کشور را تضعیف کرده است، به نظر می رسد این پیشنهاد نیز دست کم باید 30 سال دیگر در انتظار بماند.

۱۳۹۲/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...