نسخه چاپی

دولت یمن ترور دیپلمات ایرانی را محكوم كرد

دولت ˈوفاق ملی یمنˈ عملیات تروریستی كه منجر به شهادت یك دیپلمات سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا پایتخت این كشور شد را محكوم كرد.

به گزارش نما ، ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) نوشت: یک مقام مسئول در دفتر نخست وزیری یمن به این خبرگزاری گفت: دولت وفاق این اقدام جنایتکارانه و بزدلانه را محکوم می کند.

وی افزود: دولت از دستگاه های امنیتی موکدا خواسته است تا اقدامات لازم برای تعقیب، دستگیری و سپردن جنایتکاران این حادثه به دست عدالت و مجازات را انجام دهد.

وی همچنین این حادثه دردناک را از طرف دولت و ملت یمن به دولت و ملت ایران و خانواده دیپلمات ایرانی، تسلیت گفت.

این مقام یمنی، هدف تروریست ها از این اقدام جنایتکارانه را ضربه زدن به روابط صنعا و تهران دانست و تاکید کرد که آنها به هیچ وجه به هدفشان نمی رسند.

ˈابوالقاسم اسدیˈ رایزن اقتصادی سفارت ایران در صنعا امروز (شنبه) در اثر شدت جراحات ناشی از اصابت سه گلوله توسط افراد مسلح به شهادت رسید. افراد مسلح وقتی موفق به ربودن وی نشدند، وی را ترور کردند.

بر اساس این گزارش، یک مقام امنیتی یمن درباره سرنوشت ˈنوراحمد نیکبختˈ رایزن اداری سفارت ایران در صنعا که 21 ژوئیه سال 2013 روبوده شد نیز گفت: به احتمال زیاد اعضای جنایتکار سازمان القاعده، این دیپلمات ایرانی را ربوده اند و هنوز از سرنوشت او مشخص نیست.

۱۳۹۲/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...