نسخه چاپی

ادعای دیپلمات آمریكایی:

ماه مارس، ماه تغییرات در عربستان

سفیر سابق آمریكا در این نشست گفت: طرح بندر- پترائوس برای سوریه كه در سال 2012 میلادی تهیه شد، نتایج فاجعه باری برای سوریه و منطقه داشت و سوریه را به یك مركز قوی برای القاعده تبدیل كرد

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، شبکه "المنار" لبنان امروز محتوای صورتجلسه نشست رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در سوریه با رهبران گروه موسوم به ائتلاف سوری مخالف دولت بشار اسد را منتشر کرد.

این صورت جلسه به نقل از منابع سوری مخالف نزدیک به ریاض حجاب نخست وزیر سابق این کشور منتشر شده است که البته توسط برخی منابع سوری مخالف هم تائید شده است.

این منبع نزدیک به ریاض حجاب گفت: آمریکا خواستار نشست اضطراری رهبران گروه های تشکیل دهنده ائتلاف سوری مخالف با حضور رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در سوریه شد که این نشست در روز چهارشنبه 15 ماه جاری میلادی در استانبول برگزار شد.
بنا بر این گزارش، درخواست آمریکا از گروه های مخالف سوری برای برگزاری نشست همراه با هشدار به همه آنها بود و آمریکا این گروه ها را تهدید کرده است که اگر در این نشست شرکت نکنند، منابع کمک های مالی به آنها را قطع کرده و پرونده های رسوایی های شخصی آنها را پیش خواهد کشید.

همچنین در این گزارش تصریح شده است که بعد از تهدیدات آمریکا، در این نشست رهبران همه گروه های ائتلاف سوری مخالف از جمله سرسخت ترین معترضان به شرکت در کنفرانس ژنو 2 شرکت کردند.

سفیر سابق آمریکا در سوریه به شرکت کنندگان در نشست روز جمعه گفته است که تغییراتی در ماه مارس در عربستان روی خواهد داد که این تغییرات شامل بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعاتی، سعود الفیصل وزیر خارجه و دیگران خواهد شد.

وی تصریح کرده است که این تغییرات ناگهانی نخواهد بود و به صورت تدریجی صورت خواهد گرفت هرچند مقدمات کار از هم اکنون شروع شده است.

رابرت فورد همچنین تصریح کرده است که آمریکا از سعد حریری رئیس جریان المستقبل لبنان خواسته است تا در دولتی که حزب الله در آن حضور داشته باشد، شرکت کنند.

فورد همچنین تصریح کرد: کمیته ویژه سعودی در ارتباط با لبنان و سوریه دوباره فعال خواهد شد که متشکل از عبدالعزیز الخوجه، عبدالعزیز بن عبدالله آل سعود و مقرن بن عبدالله ال سعود است.
به گفته وی این کمیته پرونده لبنان و سوریه را از بندر بن سلطان تحویل خواهد گرفت.

سفیر سابق آمریکا در این نشست گفت: طرح بندر- پترائوس برای سوریه که در سال 2012 میلادی تهیه شد، نتایج فاجعه باری برای سوریه و منطقه داشت و سوریه را به یک مرکز قوی برای القاعده تبدیل کرد که برای آمریکا مقابله با آن بسیار دشوار است بر این اساس از شما حضار می خواهم که به اعتراضات خود پایان داده و درکنفرانس ژنو 2 شرکت کنید.

۱۳۹۲/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...