نسخه چاپی

حساسیت های هاشمی رفسنجانی

مسلم است كه چهره‌ای مثل آقای هاشمی نمی‌توانند نسبت به مسایل مهم كشور از جمله مجلس، دولت، مجمع تشخیص‌مصلحت و رویه‌های قوه‌قضاییه بی‌تفاوت باشند.

به گزارش نما؛ شرق گفت وگویی با علی عسگری مشاور هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام داده است.
*«آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی» اهل واکنش‏‌های احساسی نیست. آقای هاشمی بعد از ردصلاحیت منفعل نشد و مقابله هم نکرد، بلکه تعاملی فعال در راستای منویات امام و اهداف متعالی نظام با جامعه و نخبگان داشت. او از معدود کسانی است که ردصلاحیتش را به پیروزی نظام و پیروزی خودش تبدیل کرد.همین تفکر اعتدالگرایانه آقای هاشمی موجب شده بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری، برای دریافت راهنمایی و نقطه‌نظر، مراجعات زیادی به ایشان شود.
* ایشان از چهره‌های فراجناحی محسوب می‌شوند، در روزهایی که شرایط برای اصلاح‌طلبان سخت بود از ایشان حمایت می‌کرد و نگران حذف آنان بود. همین‌طور در شرایطی که اصولگرایان از جانب اصلاح‌طلبان مورد بی‌مهری قرار می‌گرفتند حامی اصولگرایان بود. افراد دلسوز مستقل ایشان را به‌عنوان یک تکیه‌گاه و پشتیبان می‌شناسند.
*مسلم است که چهره‌ای مثل آقای هاشمی نمی‌توانند نسبت به مسایل مهم کشور از جمله مجلس، دولت، مجمع تشخیص‌مصلحت و رویه‌های قوه‌قضاییه بی‌تفاوت باشند. با این حال ایشان با توجه به تجربه و پیشینه سیاسیشان رفتار حزبی و جناحی را به‌عنوان رویه سیاسی برای خود نمی‌پسندد. آقای هاشمی ضرورت‌ها را مبنا قرار می‌دهند که تجلی‌اش ممکن است پی‌جویی برای اصلاح قانون و سیاست‌های انتخابات باشد.

۱۳۹۲/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...