نسخه چاپی

آمریكا لغو تحریمها را آغاز می كند

عضو ارشد تیم مذاكره كننده هسته ای كشورمان با اعلام آغاز اجرای برنامه اقدام مشترك از امروز ، گفت: اجلاس شورای وزیران اتحادیه اروپا امروز در بروكسل تشكیل می شود و قانون مربوط به تحریم ها را بر اساس توافقات ژنو اصلاح می شود.

به گزارش نما؛ به نقل از مهر، سید عباس عراقچی ، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان ضمن اعلام این مطلب که اجرای توافقنامه ژنو از امروز آغاز می شود ، بیان کرد: مقدمات تکمیلی برای تعلیق غنی سازی 20 درصد در ایران از صبح امروز آغاز شده و امروز تعلیق انجام خواهد شد.
وی با تأکید بر این مطلب که اقدامات ایران و کشورهای 1+5 به صورت همرمان امروز آغاز خواهد شد،؛ اظهار داشت :اجلاس شورای وزیران اتحادیه اروپا در بروکسل امروز تشکیل می شود و قانون مروبط به تخریم ها را بر اساس توافقات ژنو اصلاح می کنند.
عراقچی تصریح کرد: آمریکایی ها نیز دستورالعمل های لازم برای اجرای تعلیق تحریم ها بر علیه ایران را ار امروز آغاز خواهند کرد واین دستورالعمل ها را به شرکت های مختلف که طرف قرارداد با ایران هستند ، اعلام می کند.
بر اساس این گزارش بر اساس توافق صورت گرفته بین ایران و کشورهای 1+5 برنامه توافق اقدام مشترک قرار بود از امروز 20 ژانویه (30 دی ماه ) آغاز شود . بر اساس این توافق ایران و 1+5 در یک روز مشترک اقدامات متقابل در توافق ژنو را انجام می دهند.
بازرسان آژانس برای اجرای برنامه اقدام مشترک و نظارت بر تعلیق غنی سازی ایران از روز پنجشنبه وارد تهران شده اند. اقدامات تکمیلی برای انجام تعلیق غنی سازی 20 از صبح امروز آغاز شده و احتمالا تا بعد ازظهر امروز تکمیل خواهد شد و غنی سازی 20 درصد ایران تا بعد از ظهر تعلیق می شود.

۱۳۹۲/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...