نسخه چاپی

متن گزارش آژانس درباره آغاز اجرای تفاهم ژنو

آژانس بین المللی انرژی اتمی ساعاتی قبل گزارش بازرسان خود درباره اقدامات داوطلبانه ایران در اجرای توافق طرح اقدام مشترك را منتشر كرد.

به گزارش نما مطابق با آنچه پیشتر در گزارش دبیرکل در مورد اعمال نظارت و راستی‌آزمایی در جمهوری اسلامی ایران در رابطه با برنامه اقدام مشترک (GOV/2014/2) آمده بود، هدف از این گزارش ارائه اطلاعاتی از وضعیت برنامه اتمی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 20 ژانویه 2014 و در رابطه با «اقدامات داوطلبانه»ای است که ایران بر اجرای آن‌ها، به عنوان بخشی از برنامه اقدام مشترک توافق کرده است،‌ می‌باشد.

آژانس تأیید می‌کند که از 20 ژانویه 2014، ایران اقدامات زیر را انجام داده است:

• غنی‌سازی بالای 5 درصد اورانیوم 235 را در دو آبشار در سایت آزمایشی غنی‌سازی سوخت(نطنز) و چهار آبشار در سایت غنی‌سازی سوخت فردو را که پیشتر بدین منظور استفاده می‌شده است، متوقف کرده است.

• فعالیت آبشارها به شکل متصل به یکدیگر را در دو سایت آزمایشی غنی‌سازی سوخت (نطنز) و سایت غنی‌سازی سوخت فردو متوقف کرده است.

• رقیق‌سازی یو‌اف6 غنی سازی شده تا 20 درصد (به شکل اورانیوم 235) را در سایت آزمایشی غنی‌سازی سوخت آغاز کرده است.

• تبدیل یو‌اف6 غنی‌سازی شده تا 20درصد به شکل اورانیوم 235، به یو8- او8 در سایت ساخت صفحه های سوخت همچنان ادامه دارد.

• هیچ خط فرآیندی برای تبدیل اکسید اورانیوم غنی‌سازی شده تا 20 درصد (به شکل اورانیوم 235) به یواف6 غنی‌سازی شده تا 20 درصد (به شکل اورانیوم 235) در سایت سوخت هسته‌ای فردو وجود ندارد.

۱۳۹۲/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...