نسخه چاپی

جانشین علی‌آبادی را بهتر بشناسید

كیومرث هاشمی در انتخابات كمیته ملی المپیك به عنوان رئیس انتخاب شد تا چهار سال بر تخت ریاست تكیه بزند.

به گزارش نما کیومرث هاشمی در انتخابات کمیته ملی المپیک به عنوان رئیس انتخاب شد تا چهار سال بر تخت ریاست تکیه بزند.

بعد از یک سال و نیم سرانجام امروز دوشنبه انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار ‌شد و با وجود حاشیه‌های پیش آمده در نهایت کیومرث هاشمی با کسب 42 رای از 61 رای ماخوذه به عنوان دهمین رئیس کمیته برای چهار سال آینده انتخاب شد.

هاشمی برای کسب کرسی ریاست 2 رقیب دیگر به نام‌های محمدجعفر کامبوزیا و مهدی قدمی را داشت که در نهایت با پشت سر گذاشتن آنها بر تخت ریاست تکیه زد.

کیومرث هاشمی که یکی از مدیران خوشنام و باسابقه ورزش کشور است. پیش از این در سمت‌های مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی، معاون سازمان تربیت بدنی، مدیر کل دفتر بازرسی سازمان تربیت بدنی، مدیر کلی تربیت بدنی استان‌های همدان و یزد و رئیس مرکز توسعه ورزش قهرمانی و سرپرست فدراسیون فوتبال فعالیت کرده است.

وی در دوران ریاست محمد علی‌آبادی در سازمان تربیت بدنی به عنوان رئیس مرکز توسعه ورزش قهرمانی فعالیت می‌کرد و با حضور سعیدلو، حمید سجادی جایگزین وی شد.

هاشمی در زمان تعلیق فوتبال ایران یک سال را به عنوان رئیس شورای انتقالی فدراسیون فوتبال فعالیت کرد و همچنین در دولت دهم نیز سمت معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش را برعهده داشت.

وی با انتخاب صالحی امیری به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان به عنوان مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان منصوب شد و محمود گودرزی پس از انتخابش به عنوان وزیر ورزش نیز وی را به عنوان مشاور خود انتخاب کرد.

اسامی 10 رئیس کمیته ملی المپیک از ابتدا تا کنون به شرح زیر است:

1-حسین شاه‌حسین

2 -مصطفی داوودی

3- حسن غفوری‌فرد

4- مصطفی هاشمی‌طبا

5- عیسی کلانتری

6- حسن محلوجی

7- مصطفی هاشمی‌طبا

8 - رضا قراخانلو

9- محمد علی‌آبادی

10- کیومرث هاشمی

۱۳۹۲/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...