نسخه چاپی

با این ترفندها، خوش عكس ترین فرد دنیا باشید

هیچ چیز بیشتر از خندیدن چشم‌ها، شادی و زیبایی را نشان نمی‌ دهد.

همانگونه که می دانید هم نحوه آرایش و هم تکنیک های عکاسی، در خوش عکس بودن شما موثر است. بنابراین شما را با برخی از این نکات مهم، آشنا می کنیم.

- به کار بردن آرایشی با زمینه روشن و طبیعی
آرایشی که برای مهمانی‌ها و جشن‌ها استفاده می‌شود با آرایشی که به منظور عکس انداختن انجام می شود باهم متفاوت است. از آنجا که در گرفتن این عکس‌ها از تعداد زیادی آینه برای روشن سازی عکس‌ها استفاده می‌شود، بسیار مهم است پیش از عکس گرفتن آرایش شما در منبع نور انجام شود، به خصوص اگر نور طبیعی باشد بهتر است مثلاً نزدیک پنجره صورت گیرد. این یکی از دلایلی است که حباب‌های کوچکی در اطراف آینه‌های اتاق سبز و یا صحنه‌های تاریک تئاترها و سالن‌های نمایش کار گذاشته می‌شود.


- پوست خود را آماده کنید
قبل از شروع آرایش بسیار مهم است که پوست خود را آماده کنید، آماده سازی شامل اصول کلی آرایش مانند پاک سازی و مرطوب کردن است. ولی نکته مهمی که باید در ذهن داشته باشید این است که صورت شما عاری از چربی باشد. همچنین موهایتان بسته باشد تا صورتتان کامل در معرض دید باشد، همچنین از رنگ‌های نامناسب در گوشه‌ها و نواحی سر اجتناب کنید.


- استفاده از محوکننده مناسب
در عین حال که از محو کننده استفاده می‌کنید در خاطر داشته باشید که نور بسیار در زمان تمرکز در روی صورت روشن خواهد بود. بنابراین بسیار مهم است که محو کننده حداقل دو درجه روشن‌تر از رنگ پوست شما باشد. این مسئله برای کرم پودر هم صادق است، علاوه براین از کرم پودر ضخیم‌تری برای آرایش عکس استفاده می‌شود. ترکیب آن با طرح گونه‌ها و چشم‌ها نیز نتیجه بهتری در عکس خواهد داشت.


- چشم‌ها و لب‌ها را روشن کنید
آرایش چشم باید با دقت بیشتری نسبت به معمول صورت گیرد و آن قدر باشد که در عکس با روح دیده شوند. در آخر لب‌ها نیز باید از رنگ‌های روشن رژلب استفاده شود، این رنگ شاید از رنگی که درجشن‌ها استفاده می‌کنید بسیار کمتر باشد ولی برای گرفتن عکس بسیار بهتر خواهد بود.


- انتخاب لباس
لباس‌های درست انتخاب کنید. رنگ در خوب بودن عکس مهم است. طرح‌های لباس بر ظاهر شما اثر می‌گذارد، مثلاً راه ‌راه‌ های افقی شما را پهن ‌تر به نظر می‌رساند و پوشیدن لباس یک رنگ، باعث می‌شود تعریف ‌نشده و بیش از اندازه آرام به نظر برسید. بهترین رنگ‌ها رنگ‌های خنثی و جامد است.

رنگ‌ هایی برای لباستان انتخاب کنید که مناسب شما باشد. بعضی رنگ‌ها با بعضی رنگ‌ پوست‌ها جور است در حالیکه بعضی دیگر اصلا به آن رنگ‌ پوست نمی‌آید. همچنین رنگ موهایتان را هم باید در نظر داشته باشید.


- اگر در عکس نشسته هستید، کمی به بدنتان زاویه دهید.
کمی بدنتان را به سمت دوربین خم کنید. این علاقه‌ و جذابیت و تعریف چهره را افزایش داده و به کمتر کردن ظاهر چین ‌و چروک ‌ها و شل ‌شدگی‌ها و افتادگی‌ های پوست کمک می‌کند.


- نحوه نگاه کردن به دوربین
سعی کنید موقعی که عکس گرفته می‌شود، به کمی بالاتر از دوربین نگاه کنید. اگر عکاس در سطحی پایین تر از شما قرار دارد، سعی کنید تقریبا به روبه‌ رو نگاه کنید نه به دوربین تا چشم ‌هایتان بسته نیفتد.



- لبخند زدن
با چشمانتان هم لبخند بزنید. هیچ چیز بیشتر از خندیدن چشم‌ها، شادی و زیبایی را نشان نمی‌ دهد. برای ایجاد این تاثیر، تجسم کنید که دوربین فردی است که دوستش دارید و در حال وارد شدن به اتاق است. این باعث می ‌شود چشمانتان باز تر شده و لبخندی ریلکس ‌تر داشته باشید.


- نوپردازی مناسب
از نورپردازی مطلوب استفاده کنید. برای بهتر کردن ظاهر چهره در کنار محیط، از فلش دوربین یا نورهای مختلف با شدت‌ های مختلف استفاده کنید. وب ‌سایت‌ها و کتاب‌های زیادی در مورد نورپردازی عکاسی پرتره وجود دارد که می‌ تواند کمکتان کند.

برای آقایان از کنتراست بیشتر و برای خانم‌ها از کنتراست کمتر استفاده کنید (چروک‌ها و منافذ پوست برای آقایان جذاب و جالب دیده می‌شود اما برای خانم‌ها اینطور نیست).

۱۳۹۲/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...