نسخه چاپی

روحانی به احمدی نژاد شبیه است یا خاتمی؟

دو تن از عناصر نزدیك به گروهك‌های نهضت آزادی و ملی- مذهبی، سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان را پوپولیستی خواندند.

به گزارش نما به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، دو تن از عناصر نزدیک به گروهک‌های نهضت آزادی و ملی- مذهبی، سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان را پوپولیستی خواندند.

مرتضی کاظمیان از اعضای متواری گروهک ملی- مذهبی به رادیو فردا گفت: متأسفانه احمدی‌نژاد پایه‌گذار یک روندی شد مبنی بر اینکه به اتفاق اعضای دولت به سفر استانی برود که 107 سفر بود. او بدین ترتیب یک تعاملی را با جامعه برقرار کرد و همین روش پوپولیستی در سفر روحانی نیز تعقیب شد.

وی افزود: روحانی به هنگام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری‌اش این سفرهای استانی را نفی نکرد و حتی اعلام کرد که سفرها را ادامه خواهد داد اما در شکل، ترکیب و صورتی جدید. متأسفانه آن وجه سفرهای استانی احمدی‌نژاد که با گردش در خیابان‌ها و کشاندن توده مردم به دنبال خودش(!) و دریافت نامه‌ها توسط مردم توام بود، تغییر معنی‌داری رخ نداد. این امر متأسفانه باز در این سفر آقای روحانی هم رخ داد.

وی افزود: هر چند که تلاش شد که آن در واقع وجه پوپولیستی سفرهای آقای احمدی‌نژاد تقلیل پیدا بکند اما همچنان اعلام یکسری خبرهای خوش یا وعده یا قول‌های مختلف در این سفرهای استانی از طرف آقای روحانی هم به‌خصوص آن وجه این سفرهای خیابانی در سفر آقای روحانی هم تکرار شد.

همچنین صادق زیباکلام که پیش از این نیز به روحانی به خاطر تأسی به احمدی‌نژاد حمله کرده بود، در مصاحبه با سایت صدای ایران اظهار داشت: با کمال تاسف با این نظر موافقم که رگه‌هایی از پوپولیسم احمدی‌نژاد در روحانی نیز وجود دارد که در سفر به خوزستان دیده شد. من امیدوار بودم در پاسخ به چنین سؤالی پاسخ منفی بدهم. اما متأسفانه باید بگویم بله، همینطور است تفاوت روحانی با خاتمی همین است که آقای خاتمی هیچگاه حاضر نشد تن به پوپولیسم بدهد و مطالبی بگوید که باعث تهییج افکار عمومی و مخاطبین ایشان شود.

اما به نظر می‌رسد آقای روحانی متاسفانه هر از گاهی دمی به خمره می‌زند و ابایی از پوپولیسم ندارد که نمونه بارز و تاسف‌بار آن همین مطالبی بود که در خوزستان گفتند. به نظر من بیان این صحبت‌ها از سوی ایشان بسیار نامناسب بود و برای افراد تحصیل‌کرده و کتاب‌خوان جامعه فارغ از اینکه صحبت ایشان هیچ واقعیتی نداشت در عین حال تاسف‌آور هم بود.

زیباکلام این را هم گفته که «در عرصه داخلی تشابهات روحانی وخاتمی تا حدود زیادی کم است. آقای خاتمی روی آزادی مطبوعات، آزادی اندیشه و حاکمیت قانون خیلی تاکید داشتند، اما آقای روحانی روی این موضوعات خیلی تاکید و اصرار ندارند و از این موضوع می‌توان به عنوان تفاوت آقای خاتمی و روحانی یاد کرد.

تفاوت دیگر اینکه آقای خاتمی نگران نبودند که اصولگرایان درباره ایشان و موضع‌گیری‌ها وگفتمان ایشان چه واکنشی نشان می‌دهند. اما آقای روحانی دقیقاً بر عکس هستند و به نظر می‌رسد دغدغه زیادی دارند که موضع‌گیری‌هایشان اگر به مذاق اصولگرایان خوشایند نباشد آنها چه واکنشی نشان خواهند داد.

۱۳۹۲/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...