نسخه چاپی

سوئیس دیگر مهاجر نمی خواهد

مردم سوئیس در یك همه پرسی با محدودكردن مهاجرت به كشورشان موافقت كردند.

به گزارش نما به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، مردم سوئیس برای تصمیم گیری درخصوص محدودیت مهاجرت به این کشور -به خصوص مهاجرت کارگران اتحادیه اروپا - به پای صندوق های رای رفتند که در نهایت 50.3 درصد از رای‌دهندگان به آن پاسخ مثبت دادند.

"ژاک لوی"، کارشناس مدرسه پلی تکنیک لوزان سوئیس ضمن اشاره به مخالفت قبلی سوئیس با همکاری با اتحادیه اروپا در سال 2012 تصریح کرد آنچه روزگذشته اتفاق افتاد دو نوع پیامد دارد. از یک سو مهاجرت کاری را به سوئیس مشکلتر می کند اما از سوی دیگر موجب بروز بحران با اتحادیه اروپا می شود زیرا قبول مهاجران اتباع اتحادیه اروپا بخشی از توافقات دوجانبه سوئیس با این اتحادیه بود.

در نتیجه آنچه اتفاق افتاد کاملا جنبه منفی دارد. این در حالی است که روابط میان سوئیس و اتحادیه اروپا پیش از این چندان خوب نبود.

رای مثبت سوئیسی ها به اعمال محدودیتهای بیشتر بر ورود مهاجران اروپایی به کشورشان با واکنش دولت فدرال روبرو شد.

دولت سوئیس می گوید نتیجه این همه پرسی اقتصاد و روابط این کشور با اتحادیه اروپا را با چالش روبرو می کند.

"سیمونِتا سوماروگا"، عضو شورای فدرال سوئیس در انتقاد به نتیجه همه پرسی می گوید: این رای مغایر با نظر مقامات سیاسی و دولت فدرال است و بیشتر استان های سوئیس مخالف این اقدامند. این رای همچنین به زیان حوزه اقتصادی و سازمان های مربوطه و نیز بر خلاف نظر دیگر احزاب سیاسی است و برخی از احزاب از خود می پرسند چرا هوادارانشان در مورد چنین موضوع مهمی با آن ها همراهی نمی‌کنند.

۱۳۹۲/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...