نسخه چاپی

تاكید حداد عادل بر سنت شدن دهه فجر

عکس خبري -تاکيد حداد عادل بر سنت شدن دهه فجر

مشاور عالی مقام معظم رهبری در قم گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب تنها راه مقابله با تحریم‌ها تكیه بر منابع داخلی است.

به گزارش نما؛ غلامعلی حداد‌عادل در مراسم جشن بزرگ دهه انقلاب در مسجد اهل بیت (ع) قم، در تبیین مدیریت بحران‌های صورت گرفته توسط امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در انقلاب اسلامی اظهار کرد: دهه فجر فرصتی است تا با معارف انقلاب اسلامی بیش از پیش آشنا شویم این دهه باید مثل دهه عاشورا در کشور ما سنت شود.
وی با اشاره به اینکه کسی که مسئولیت رهبری را برعهده می‌گیرد برای ورود به بحران‌ها پیش قدم می‌شود، افزود: برای تعریف وظایف و کارهای رهبری در مدیریت بحران‌ها می‌توان گفت که قدرت و شخصیت رهبری مثل ناخدای یک کشتی دانست، وقتی دریا آرام است و باد موافق می‌وزد فرقی بین ناخدا و مسافران کشتی نیست؛ در بحران‌ها و دریای طوفانی نقش ناخدا مشخص می‌شود.
رئیس فراکسیون اصلوگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از بحران‌های دوران رهبری امام خمینی (ره)، تصریح کرد: یکی از اتفاقات مهم چند روز قبل از پیروزی انقلاب روی کار آمدن بختیار بود. این توطئه طراحی شده توسط آمریکا و غرب بود به زعم آن‌ها ملت ایران در آن برهه شاه را نمی‌خواست سعی کردند با آوردن بختیار اجازه ندهند حکومت به دست روحانیت و مرجعیت بیفتد ازین رو طرح حکومت ملی را طرح‌ریزی کردند، امام(ره) با هوشمندی تمام این توطئه را کشف کرد و تصمیم گرفت به کشور برگردد.
وی با اشاره به بحث ابقا یا انحلال ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی و مدیریت امام (ره) در این باره، گفت: امام(ره) با تدبیر بی‌نظیر خود ارتش را از آن انقلاب کرد و در دستوری 29 فروردین دستور داد ارتش در حضور مردم رژه بروند و آن روز به نام ارتش نامگذاری شد، مدیریت امام (ره) در بحث حفظ ارتش وقتی جلوه‌گر شد که در کمتر از چند ماه در شهرهای مرزی کشور دچار التهاب شد و ارتش با کمک سپاه و بسیج از نظام دفاع کرد.
حدادعادل بزرگ‌ترین بحران در دوران رهبری امام (ره) را جنگ تحمیلی دانست و عنوان کرد: وقتی که دشمنان دیدند با بازی‌های سیاسی و حزب بازی نمی‌توانند انقلاب را مهار کنند و ملت را از اطراف امام راحل بپراکنند، تصمیم گرفتند با یک ارتش مجهز و بهره‌مند از پشتیبانی جهانی از بیرون مرز‌ها به انقلاب حمله کنند درحالی که امام (ره) این جنگ جهانی علیه ایران را سامان داد.
مشاور عالی مقام معظم رهبری به بحران‌های مدیریت شده توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: نخستین مدیریت حکیمانه رهبر معظم انقلاب مربوط به انتقال مدیریت از دوران امام(ره) به دوران جدید بود وقتی وظیفه رهبری به ایشان محول شد طوری رفتار کردند که مردم فهمیدند راه امام (ره) ادامه دارد و‌‌ همان اعتمادی که به امام (ره) داشتند به ایشان نیز ایجاد شد.
وی به حادثه کوی دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب همانند امام (ره) با اعتماد به بصیرت مردم 23 تیر را در مقابل 18 تیر قرار داد، 23تیر پادزهری برای حادثه 18تیر شد.
رئیس فراکسیون اصلوگرایان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخابات 88 و بروز فتنه نقطه اوج بحران در دوران مدیریت مقام معظم رهبری بود، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در آن ایام با تکیه به قانون حق اعتراض را برای کاندیداهای معترض قائل شدند و فرمودند من برای مقابله با دیکتاتوری در این کشور همه را به تبعیت از قانون دعوت می‌کنم، مقام معظم رهبری با چراغ بصیرت در آن زمان مردم را به مقابله با فتنه دعوت کرد.
حدادعادل بحران این برهه از کشور را تحریم‌ها عنوان کرد و افزود: بحرانی که امروز با آن مواجهیم موضوع تحریم هاست، راه حلی که رهبر معظم انقلاب برای عبور از این تحریم‌ها مطرح کرده‌اند تکیه بر منابع داخلی، نیروی داخلی، وحدت، اقتصاد مقاومتی و امیدوار نبودن به سخاوت دشمنان است.

۱۳۹۲/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...