نسخه چاپی

تغییر نام یك كشور برای جذب سرمایه!

نور سلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان خواستار تغییر نام این كشور شد و پیشنهاد كرد تا پسوند «ستان» از ادامه نام این كشور برداشته شود.

به گزارش نما به نقل از فارس: نور سلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان خواستار تغییر نام این کشور شد و پیشنهاد کرد تا پسوند «ستان» از ادامه نام این کشور برداشته شود.

بنابراین گزارش،‌ نظربایف معتقد است: نام «قزاق» برای این کشور زیبنده‌‌تر است و با استقبال گردشگران و سرمایه‌گذاران همراه می‌شود و دیگر تنفر آن‌ها را در بر نخواهد داشت.

رئیس جمهور قزاقستان که در نشست اندیشمندان و فرهنگ‌دوستان این کشور سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: خارجی‌ها کشور مغولستان را با حذف «ستان» نام ‌می‌برند. (کشور مغولستان در زبان انگلیسی مانگولیا تلفظ می‌شود و پسوند ندارد) با توجه به اینکه این کشور 2 میلیون نفر جمعیت دارد بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و این به دلیل حذف پسوند «ستان» از نام این کشور است.

قزاقستان کشوری است در آسیای میانه. پایتخت این کشور در سال 1998 از آلماتی در جنوب که بزرگ‌ترین شهر کشور است به آستانه در شمال منتقل شد.

جمعیت قزاقستان 16 میلیون و 600 هزار نفر، زبان‌های رسمی آن قزاقی و روسی و واحد پول آن تِنگه است. قزاقستان کشور محصور در خشکی است و تراکم جمعیتی کمی دارد.

آستانه، پایتخت کنونی قزاقستان شهری است بسیار سرد و بادخیز که دمای هوا در زمستان در آن به منفی 40 درجه می‌رسد.

اقتصاد این کشور بر پایه کشاورزی است و مقادیر منابع نفت و گاز دارد.

۱۳۹۲/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...