نسخه چاپی

تأكید روحانی بر ساماندهی‌ هدفمندی و اقتصاد داخلی

عکس خبري -تأکيد روحاني بر ساماندهي‌ هدفمندي و اقتصاد داخلي

نماینده مردم گرگان در مجلس با اشاره به دیدار مجمع نمایندگان استان متبوعش با روحانی، گفت: رئیس‌جمهور عنوان كرد اگرچه تلاش دولت بر توسعه و افزایش توان اقتصاد داخلی كشور است اما این به معنای آن نیست كه ما روابط خود با خارج را كاملاً قطع كنیم.

به گزارش نما؛ به نقل از فارس ،حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان در خانه ملت با اشاره به نشست مشترک مجمع نمایندگان استان گلستان با رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور در این نشست با اشاره به فعالیت‌های دولت در عرصه سیاست خارجی اظهار داشت: هدف ما از فعالیت‌هایمان در سیاست خارجی این است که بتوانیم تحریم‌ها را کم کنیم اگرچه نگاه اصلی ما به اقتصاد داخلی است و قطعا باید برای توانمند کردن اقتصاد بومی تلاش کنیم.
وی افزود: این به معنای این نیست که رابطه خود را به طور کامل با خارج قطع کنیم و تلاشی برای تقویت این بخش صورت ندهیم و این دو را باید به طور همزمان پیش برد.
طاهری افزود: رئیس‌جمهور با اشاره به مسائل مربوط به محیط زیست عنوان کرد، باید در مسائل مربوط به محیط زیست مراقبت‌ها صورت گیرد تا به واسطه محیط زیست توسعه متوقف نشود و نیز توسعه نیز موجب از بین رفتن محیط زیست نشود و این 2 با هم همگام باشند و ما باید تلاش کنیم تا با توجه به هر دو بخش بتوانیم کشور را اداره کنیم.
عضو مجمع نمایندگان استان گلستان اظهار داشت: رئیس جمهور گفت که در بخش هدفمندی در حوزه برق باید تا جایی که امکان دارد درآمد حاصل از هدفمندی در حوزه برق برای تقویت زیرساخت‌های این بخش و پرداخت مطالبات در این حوزه هزینه شود؛ وی عنوان کرد تا زمانی که هدفمندی یارانه‌ها به سامان درستی نرسد بخشی از مشکلات داخلی کشور حل نمی‌شود.
طاهری خاطر نشان کرد: رئیس‌جمهور در این جلسه عنوان کرد که ما جز از 3 راه نمی‌توانیم در جذب سرمایه‌گذاری عمل کنیم که یکی جذب سرمایه‌ سرمایه‌داران و سرمایه‌گذاران داخلی و دیگری جذب سرمایه سرمایه‌داران و سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور و نیز فاینانس خارجی است که تسهیلات لازم برای جذب سرمایه سرمایه گذاران در نظر گرفته می‌شود.
وی افزود: رئیس‌جمهور اظهار داشت که ما در حد بودجه کشور تلاش می‌کنیم تا برای مسائل حیاتی کشور همچون بخش کشاورزی، توسعه راه‌آهن و امثال آن اقدامات لازم را صورت دهیم و دولت نیز خود بر توسعه شبکه ریلی کشور با توجه به جایگاه و اهمیت آن تأکید دارد و وزارت راه و شهرسازی مأمور شده تا در این بخش نیازهای کشور را احصاء کند تا دولت بتواند توجه بیشتری را به این بخش معطوف دارد.
نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در آغاز جلسه نیز رئیس مجمع نمایندگان استان گلستان و هر یک از نمایندگان استان ضمن تشکر از برگزاری جلسات رئیس‌جمهور با مجمع نمایندگان استان‌های مختلف به تشریح مشکلات استانی و حوزه‌های مختلف پرداختند.
وی افزود: نمایندگان گلستان از رئیس‌جمهور خواستند سفرش را برای را زودتر از موعد مقرر انجام دهد.

۱۳۹۲/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...