نسخه چاپی

آیا آمریكا با شیعیان متحد می‌شود؟

عکس خبري -آيا آمريکا با شيعيان متحد مي‌شود؟

روزنامه الشرق الاوسط در مقاله ای این پرسش را مطرح كرده است كه آیا آمریكا قصد دارد طرح اتحاد با شیعیان را عملی كند، پرداخته است.

به گزارش نما؛ روزنامه سعودی الشرق الاوسط در مقاله ای به بررسی این سوال پرداخته است که آیا جهان تشیع قرار است به متحد آمریکا در منطقه تبدیل شود؟ این روزنامه بدون آنکه مستندات دقیقی را از این ادعای خود مطرح کند صرفاً با طرح چند سوال و با تکیه بر تحولات اخیر در کشورهای عربی که به بهار عربی موسوم شد این سوال را مطرح کرده است که آیا راهبرد آمریکا در منطقه تغییر کرده و قرار است جهان تشیع به متحد جدید آمریکا در منطقه علیه جهان تسنن تبدیل شود؟
مطلع این مقاله با با ابراز تاسف از اینکه تفاهم آمریکا و روسیه برای حل بحران سوریه مستلزم موافقت ایران با این روند است شروع شده است. به نظر می رسد این مقاله یک گلایه از ادامه روند تحولات مثبت در سوریه است که خوشایند عربستان سعودی نیست. با این همه این روزنامه در قسمتی هشدار داده که اگر هدف از ایجاد درگیری ها در منطقه اختلاف افکنی میان مسلمانان باشد، ابرقدرتها و اسرائیل می توانند از آن بهره برداری کنند ولی، حتی اگر بخواهند نیز نمی توانند به سادگی آن را حل و فصل کنند یا به آن پایان دهند.

۱۳۹۲/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...