نسخه چاپی

یك نماینده مجلس استعفا داد

به دنبال عملكرد ناعادلانه كمیسیون تلفیق مجلس در بررسی بودجه سال 93 و بی‌عدالتی‌هایی كه به خلخال و كوثر روا داشته شده نماینده خلخال و كوثر در مجلس استعفا داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، به دنبال عملکرد ناعادلانه کمیسیون تلفیق مجلس در بررسی بودجه سال 93 و بی‌عدالتی‌هایی که به خلخال و کوثر روا داشته شده نماینده خلخال و کوثر در مجلس استعفا داد.

جلیل جعفری‌بنه خلخال در مورد اعتراض و استعفای خود نسبت به چگونگی بررسی لایحه بودجه سال 93 در مجلس و کیفیت بودجه خلخال و کوثر اظهار داشت: از تمامی راهکارهای قانونی جهت دفاع از حقوق مردم و شهرستان‌های خلخال و کوثر استفاده کرده و می‌کنم.

وی با انتقاد شدید از نحوه بررسی لایحه بودجه 93 در صحن علنی و عملکرد ناعادلانه کمیسیون تلفیق و دلیل استعفای خود تصریح کرد: در اعتراض به نحوه تنظیم بودجه و بی‌عدالتی‌هایی که به شهرستان‌ها روا شده استعفانامه خود را تهیه و تقدیم رئیس مجلس کردم و گفتم تا زمانی که بی‌عدالتی‌های بودجه 93 در حق مردم شهرستان‌های محروم و کوچک مرتفع نشود، استعفای خود را پس نمی‌گیرم و این اقدام بنده سبب شد در جداول 19 و 20 که مجموعاً 420 میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهرستان‌های کوچک و مناطق محروم در نظر گرفته شده بود با پیگیری‌ها و رایزنی‌های لازم مجدداً به تصویب برسد و با بازگشت این جداول بنده نیز استعفای خود را پس گرفتم.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: متأسفانه نمایندگان تهران، کلانشهرها و شهرهای بزرگ که هیچ‌گونه پروژه‌ای از قبیل آسفالت جاده‌ها، تکمیل بیمارستان، آبرسانی به مناطق محروم، تونل، کارخانه و... ندارند و به ضرر مردم مناطق محروم تصمیم‌گیری کرده‌ بودند و تعداد این نمایندگان نیز نسبت به نمایندگان مناطق محروم و شهرهای کوچک بیشتر است و تصویب و به نتیجه رساندن چنین طرح‌هایی انرژی مضاعفی لازم داشت و با استفاده از ظرفیت‌های لازم نتیجه لازم را گرفتیم.

رئیس فراکسیون رفاه و تأمین اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در روزهای بررسی لایحه بودجه سال 92 در راستای دفاع از حقوق مناطق محروم دو اتفاق بزرگ و ارزشمند توسط بنده صورت گرفت که یکی تصویب انتقال کارخانجات زیر مجموعه کارخانجات مادر به مناطق محروم و دیگری بازگرداندن جداول 19 و 20 بود که در جدول 19 بودجه 93 تونل خلخال و گیلان یکی از 65 طرح پیشنهادی در لایحه بودجه بود که بر همین اساس در سال 93 باید عملیات مطالعاتی و اجرایی آن آغاز شود.

جعفری‌بنه خلخال تاکید کرد: قبلاً هم در جریان طرح انتقال پایتخت به یکی از شهرهای دیگر بنده یکی از مخالفان شدید این طرح بودم چرا که معتقدم توجه به مناطق محروم موجب رونق این مناطق و عدم گرایش مردم برای مهاجرت به شهرهای بزرگ و از جمله تهران می‌شود و الان هم به این اصل پایبندم که در راستای دفاع از حقوق مناطق محروم و توسعه این مناطق بایستی از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کرد.

عضو کمیسیون انرژی در ادامه بیان کرد: عمق محرومیت‌ها و کم توجهی در سالیان گذشته به خلخال و کوثر سبب شده براساس اسناد، مدارک و اطلاعات موجود حتی بحث تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری اردبیل را به تصویب برسانیم که در این راستا از حسن توجه وزیر کشور و استاندار فعلی اردبیل قدردانی می‌کنم.

وی یادآور شد: باید مردم در نظر داشته باشند که در سالیان گذشته و قبل از شروع نمایندگی اینجانب نرخ بهره‌مندی از راه‌های امن و آسفالته 25 درصد، گاز لوله‌کشی کمتر از 30 درصد، در برخورداری از تسهیلات کارآفرینی رتبه هفت استان، در میزان اشتغال جوانان رتبه شش استان در توجه به زیرساخت‌های گردشگری بدتر از موارد مذکور مربوط به خلخال و کوثر بوده بطوریکه در سال 90 در بحث توسعه زیرساخت‌های مربوط به توسعه شبکه آب و فاضلاب روستایی به خلخال تنها 700 هزار تومان اختصاص یافته بود که آن هم در سال‌هایی که نه تحریم بود و نه مشکلات مالی و اعتباری وجود داشت.

ناظر مجلس در شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: عدم پیگیری‌های مؤثری که باید در گذشته صورت می‌گرفت سبب عمق محرومیت‌ها شده و با توجه به تعهدی که به مردم داده‌ایم و نیز در عمل به فرامین مقام معظم رهبری که در سالیان اخیر بیشتر بر مباحث توسعه‌ای تاکید داشته بنده همچون گذشته از تمامی ظرفیت‌های قانونی استفاده می‌کنم تا شاهد خروج خلخال و کوثر از بن‌بست محرومیت باشیم.

جعفری‌بنه خلخال در ادامه سخنان خود گفت: در 20 ماه اخیری که بنده خادم مردم بوده‌ام شاهد افزایش چشمگیری در شاخص‌های مختلف هستیم اما تا رسیدن به میانگین استانی و کشور فاصله زیادی داریم که مردم عزیز تاوان کم کاری‌هایی را می‌دهند که خلخال و کوثر این همه محروم نگه داشته که این مسئله نیز موجب رشد منفی جمعیت و خالی از سکنه شدن برخی روستاها به دلیل مهاجرت طیف جوان و تحصیل‌کرده شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: مردم شرایط موجود را درک می‌کنند و می‌بینند علی‌رغم مشکلات مالی و اعتباری به جز کارخانه سیمان که مشکلاتش مربوط به نحوه انتخاب پیمانکاری که تخصص و توان مالی کافی و لازم را نداشت و الان هم نه تنها قادر به ادامه نیست بلکه باید تصمیم دیگری گرفته شود، هیچ طرحی تعطیل نشده و حتی پیشرفت فیزیکی آنها نسبت به سالیان قبل بسیار چشمگیر است.

وی در ادامه تصریح کرد: اکثر اقدامات مربوط به بازگشایی محور خلخال ـ درام در ماه‌های اخیر اتفاق افتاده، سدهای گیوی و بفراجرد در این مدت پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند، تونل خلخال و گیلان که سال‌ها شعار بود خوشبختانه مجوز و ردیف بودجه‌اش دریافت شد، برای نیروگاه سیکل ترکیبی مجوز دریافت شده و اقدامات زیادی که انجام یافته و ادامه می‌یابد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: میزان بودجه امسال خلخال و کوثر نسبت به سال‌های قبل هم افزایش دارد و هم از میانگین استانی و کشوری بیشتر است و علاوه بر این ما بیش از بودجه تصویبی، از اعتبارات موجود در اختیار وزرا و معاونان رئیس جمهور هم استفاده مناسبی می‌کنیم که در روزهای اخیر اعتبارات مناسبی هم برای راه‌های روستایی، محور سرچم ـ هشتجین، خلخال ـ درام و گازکشی برای روستاها، آغاز طرح‌های آبخیزداری، ایجاد سدهای معیشتی، طرح هادی روستاهای بزرگ و... دریافت کرده‌ایم.

۱۳۹۲/۱۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...