نسخه چاپی

طرح داعش برای اشغال بغداد

منابع بلند پایه در وزارت كشور عراق اعلام كردند گروه تروریستی "داعش" قصد دارد با انجام عملیات‌های تروریستی متعدد كنترل بغداد را به دست بگیرد.

به گزارش نما ، ایسنا به نقل از روزنامه عراقی الدستور نوشت: برخی منابع بلند پایه در سازمان اطلاعات و وزارت کشور عراق اعلام کردند که براساس اطلاعات موجود گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به "داعش" در صدد حمله به برخی مراکز دولتی و حساس از جمله ساختمان وزارت نفت و وزارت کار جهت انهدام این ساختمان‌ها است.

این منابع افزودند: داعش با ارائه طرحی قصد دارد بغداد را تحت کنترل خود درآورده و با بمب گذاری‌های متعدد در مناطق مختلف، استفاده از تک تیراندازها، اشغال شهرهای کوچک، استقرار نیروهای ارتش به این شهرها و غفلت آن‌ها از شهرهای بزرگ نیروهای خود را در این شهرها تقویت و پایگاه‌های ارتش را در آنجا به محاصره درآورد.

به گفته این منابع، گروه‌ تروریستی داعش در تلاش است تا جبهه شمال استان بابل و جنوب بغداد را در مسیر بابل و منطقه "الصویره" به بعقوبه تقویت کند تا فرصت اقدامات لجستیکی برای گروه‌های مخفی و فعال در طارمیة، ابوغریب، عرب جبور و مناطق دیگر فراهم کند.

همچنین طبق گزارش منابع خبری نیروهای مسلح و ارتش عراق طی در پی انتشار این خبر اقدامات امنیتی شدیدی را در بغداد از جمله تفتیش خودروها در مناطق مختلف این استان آغاز کردند.

۱۳۹۲/۱۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...