نسخه چاپی

بازتاب حضور میلیونی ایرانی‌ها در رسانه‌های دنیا

آسوشیتدپرس: ادبیات ضد آمریكایی همچنان در ایران وجود دارد/ الجزیره: ایرانیان برای گرامیداشت پایان سلطه "متحد آمریكا" به خیابان‌ها آمدند/ تایمزآواسرائیل: ایران علیه شیطان بزرگ شعار داد

به گزارش نما به نقل از مشرق،راهپیمایی سی و پنجمین سالگرد و سی و ششمین بهار انقلاب اسلامی در حالی آغاز شد که مانند سال‌های گذشته با پوشش گسترده رسانه‌های دنیا همراه است.

* دبیر کل سازمان ملل متحد در دیدار با نماینده ایران در سازمان ملل، فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت.

«بان کی‌مون» ضمن تبریک روز ملی به همه ایرانیان گفت: «من از همکاری خوب ایران با جامعه جهانی بسیار خوشحالم.»

* شبکه خبری المیادین با پوشش خبری گسترده راهپیمایی 22 بهمن به بازتاب سخنان ریاست جمهوری پرداخته و در پایگاه خبری خود به نقل از رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران نوشت: پیروزی انقلاب ایران به عبارتی دیگر پیروزی وحدت ملت ایران بود است.

* شبکه تلویزیونی المنار هم به صورت مستقیم سخنرانی حسن روحانی از میدان آزادی را پخش کرد.

*شبکه خبری الجزیره قطر سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور ایران را به مناسبت سالروز 35 سالگی انقلاب اسلامی ایران به صورت زنده پخش کرد.
این شبکه خبری افزود: ایرانیان برای گرامیداشت پایان سلطه شاه متحد آمریکا به خیابان‌ها آمدند/ روحانی برخلاف انتظار خطابه‌ای ضد آمریکایی ایراد کرد


* خبرگزاری "ترند" جمهوری آذربایجان: ایرانی‌ها تظاهرات گسترده سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خود را آغاز کردند/ شرکت‌کنندگان، تصاویر آیت‌الله خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای در دست داشته و شعارهای ضدآمریکا و اسرائیل سر می‌دهند.

* پایگاه قطری 'بوابه الشروق': نقاط مختلف ایران، امروز به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد تظاهرات گسترده مردم و شخصیت‌های سیاسی مختلف است.

* خبرگزاری آمریکایی 'آسوشیتدپرس': صدها هزار ایرانی در تهران، برای برگزاری سی و پنجمین سالگرد انقلاب خود، به خیابان‌‎ها آمدند/ با وجود تغییر شگرف سیاسی با انتخاب 'حسن روحانی'، ادبیات سنتی ضد آمریکایی در ایران همچنان وجود دارد.


* 'دبورا لاتربک'، خبرنگار خبرگزاری انگلیسی 'رویترز' مدعی شد: سی و پنجمین سالگرد انقلاب ایران در حالی برگزار می‌شود که نشانه‌ها از بهبود روابط این کشور با آمریکا حکایت دارد.

* خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت که مردم تهران از اوایل صبح امروز به سمت میدان آزادی حرکت کردند تا در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران شرکت کنند.
* شبکه تلویزیونی رویترز لایو لحظاتی پیش تصاویر سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان را به مناسبت مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران پخش کرد. رویترز لایو از ابتدای سخنرانی آقای روحانی به پخش مستقیم آن اقدام کرد.
آسوشیتدپرس: ادبیات ضد آمریکایی همچنان در ایران وجود دارد
* میامی هرالد نوشت: صدها هزار نفر شهروندان تهران با شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ را گرامی داشتند.

* خبرگزاری رسمی اتریش "او ار اف" حضور مردم را در نخستین ساعات حضور گسترده مردم، "میلیونی" خواند.

* "آنتوان ماریوتی" خبرنگار فرانس24 گزارش داد: میدان آزادی یکی از مکانهای نمادین انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 است . مسئولان گفته اند چندین میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی سالگرد انقلاب و شنیدن سخنرانی آقای حسن روحانی در خیابان‌ها حضور خواهند یافت. ایرانیان در حال رسیدن به این نقطه از مناطق مختلف کشور هستند. بسیاری با اتوبوس و به طور سازماندهی شده به تهران آمده اند. امسال نیز مثل هر سال شاهد شعارهایی علیه شیطان بزرگ آمریکا خواهیم بود و در بین مردم نیز شعارهای مرگ بر آمریکا شنیده می شد.
مجری فرانس بیست چهار گفت ایران روز گذشته از آزمایش موفقیت آمیز دو موشک جدید در آستانه از سرگیری مذاکرات هسته‌ای با غرب در وین خبر داد.

آسوشیتدپرس: ادبیات ضد آمریکایی همچنان در ایران وجود دارد/ الجزیره: ایرانیان برای گرامیداشت پایان سلطه

* خبرگزاری شینهوا چین گزارش داد صدها هزار نفر از مردم ایران با در دست گرفتن پرچم ها و پلاکاردهایی به حمایت از انقلاب خود و بنیانگذار انقلاب آیت الله روح الله موسوی‌خمینی و جانشین وی آیت الله خامنه‌ای پرداختند.

* وبسایت بی‌بی‌سی فارسی نوشت: راهپیمایی سالگرد انقلاب از ساعت ۹ به وقت محلی در تهران آغاز شده و شماری از مقامات حکومتی و گروه‌هایی از مردم به سوی میدان آزادی - محل برگزاری مراسم سخنرانی روز ۲۲ بهمن - راهپیمایی می‌کنند.

راهپیمایان پلاکاردهایی حاوی شعارهایی در حمایت از جمهوری اسلامی در دست دارند و از جمله شعارهای اصلی آنان، محکوم کردن آمریکا و دشمن دانستن آن کشور است.

گفتنی است در حالی که جشن سالگرد انقلاب اسلامی 22 بهمن، جشنی ملی و مردمی و با حضور همه احزاب در ایران است، بی بی سی فارسی(bbc persian) که گویا دلش برای فتنه88 و آشوب های خیابانی تنگ شده، شب گذشته تلویحا از اصلاح طلبان خواست که قدرت نمایی کنند و تفاوت خودشان را از ملت ایران نشان دهند.

بهانه بی بی سی فارسی برای ایجاد فضای التهاب آلود در آستانه جشن مردمی 22 بهمن این خبر بود: «سید محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران گفته امیدوار است مردم در راهپیمایی 22 بهمن حضور پیدا کنند تا دلبستگی خود را به انقلاب اسلامی نشان دهند...وی گفته امیدوار است زمینه ای فراهم شود که دل ها به هم نزدیک شوند.»

آسوشیتدپرس: ادبیات ضد آمریکایی همچنان در ایران وجود دارد/ الجزیره: ایرانیان برای گرامیداشت پایان سلطه

* شبکه تلوزیونی العربیه اعلام کرد: در سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی، صدها هزار نفر از مردم ایران در خیابان‌های تهران شعار مرگ بر آمریکا، و مرگ بر اسرائیل سر دادند.
این شبکه در ادامه افزود: این شعارهای ضدآمریکایی در حالی سر داده می‌شوند که حسن روحانی، رئیس‌جمهور این کشور، پس از روی کار آمدن، خط‌ مشی برقراری رابطه با غرب را دنبال می‌کند.

* روزنامه القدس العربی اعلام کرد: شمار زیادی از شهروندان ایرانی و شخصیت های سیاسی و اعضای احزاب و سازمان‌ها در راهپیمایی گسترده در سراسر ایران به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروی انقلاب اسلامی در این کشور شرکت کردند.
این رسانه بیان کرد: شرکت کنندگان در راهپیمایی شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

* شبکه‌های خبری تلویزیون دولتی ترکیه تی آر تی؛ ان تی وی ؛ و تی جی آر تی در بخش صبحگاهی اخبار خود تصاویری از جمعیت حاضر در میدان آزادی تهران را پخش کردند.
شبکه‌های خبری ترکیه و پایگاههای اینترنتی دراین کشور همچنان در حال انتشار تصاویر راهپیمایی امروز مردم ایران هستند.

* پایگاه آمریکایی 'یو اس نیوز': ایرانی‌ها در سی و پنجمین سالگرد انقلاب این کشور که به سرنگونی خاندان پادشاهی پهلوی منجر شد، 'همان شعارهای قدیمی ضد آمریکایی و اسرائیلی' خود را تکرار کردند

* شبکه آلمانی 'دوئیچه وله' امروز در صفحه 'ایران' پایگاه اینترنتی خود گزارشی تصویری با موضوع انقلاب ایران منتشر کرد/ در این گزارش، تصاویری از ورود تاریخی امام خمینی(ره)، فرار شاه مخلوع و تظاهرات سراسری مردمی منتشر شده است

آسوشیتدپرس: ادبیات ضد آمریکایی همچنان در ایران وجود دارد/ الجزیره: ایرانیان برای گرامیداشت پایان سلطه

* تایمزآواسرائیل: بسیاری از شرکت‌کنندگان در مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی علیه آمریکا که هنوز هم توسط ایرانی‌ها شیطان بزرگ قلمداد می‌شود، شعار دادند.

* روزنامه صهیونیستی 'جروزالم پست': در تجمع صدها هزار ایرانی در سی و پنجمین سالگرد انقلاب ایران، 'روحانی' و شرکت‌کنندگان در تظاهرات، در مقابله با تهدیدات آمریکا، متحد بودند/ رئیس‌جمهور ایران به آمریکا درباره تهدیدات اخیرش هشدار داد

* خبرنگار پایگاه آمریکایی 'المانیتور' در تهران: امروز سی و پنجمین سالگرد انقلاب ایران است و سه سال پیش در همین روز حسنی مبارک در مصر برکنار شد.

* پایگاه لبنانی 'العهد': میلیون‌ها ایرانی امروز به مناسبت سی و پنجمین سالگرد انقلاب، در نقاط مختلف این کشور راهپیمایی کردند/ ایرانیان با سردادن شعار 'ما مشتاق گزینه‌های روی میز هستیم'، تهدیدات نظامی آمریکا را محکوم و آمادگی خود را برای مقابله با این تهدیدات اعلام کردند

* سچ تی وی پاکستان: مردم ایران امروز با امام خمینی تجدید میثاق کردند. شبکه تلویزیونی پاکستان ضمن اشاره به برگزاری‌ جشن‌ها و مراسم‌ها به مناسبت سی پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی، گزارش داد حضور امروز مردم تجدید میثاقی با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است.

* الحیات: روحانی در مراسم سالگرد انقلاب اسلامی گزینه نظامی را توهم خواند. یک رسانه عرب زبان با اشاره به برگزاری مراسم سالگرد انقلاب اسلامی در ایران به بخشی از سخنان حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان درباره تهدیدات نظامی غرب علیه ایران پرداخت.

* روزنامه فرانسوی «لو پاریزین» در سایت خود نوشت: امسال، سال‌روز پیروزی انقلاب ایران با پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای همراه شده است. مذاکرات هسته‌ای از جمله موضوعات مورد علاقه رسانه‌های جریان غالب بین‌المللی است که عموما در تمام گزارش‌های مربوط به ایران مورد توجه قرار می‌گیرد.

۱۳۹۲/۱۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...