نسخه چاپی

گزارش FIVB از پایان كار ولاسكو در ایران

سایت فدراسیون جهانی والیبال در گزارشی به كناره‌گیری خولیو ولاسكو از تیم ملی ایران و جانشینی برناردی اشاره كرد .

به گزارش نما ، سایت فدراسیون جهانی والیبال در یادداشتی به کناره‌گیری ولاسکو از تیم ملی والیبال ایران اشاره کرد و نوشت: ولاسکو ، تیم ملی والیبال ایران کناره‌گیری کرد تا هدایت والیبالیست‌های آرژانتین ، تیم زادگاهش را در دست بگیرد. ولاسکو در سال 2011 هدایت تیم ملی والیبال ایران را در دست گرفت، اما بعد از این که از فدراسیون والیبال آرژانتین و کریستینا فرناندز، رییس جمهور این کشور برای همکاری با تیم ملی والیبال آرژانتین دعوت شد، به درخواست هموطنانش پاسخ مثبت داد.

محمدرضا داورزنی ، رییس فدراسیون والیبال ایران در این باره می‌گوید: خولیو ولاسکو سطح والیبال ایران را در مدت زمان کوتاهی بهبود بخشید و ما با درخواست او برای قبول هدایت تیم ملی آرژانتین خیلی دوستانه موافقت کردیم. تمایل داریم هم‌چنان همکاری خود را با ولاسکو به عنوان مشاور و دستیار ادامه دهیم.

ایران با هدایت خولیو ولاسکو فصل گذشته در لیگ جهانی عملکرد خوبی داشت.

ولاسکو درباره عملکرد ایران در لیگ جهانی می‌گوید: نشان دادیم که در میان برترین‌های جهان قرار داریم. ایران در آن مسابقات از 10 بازی خود موفق شد به پنج پیروزی دست پیدا کند و توانست خودش را با شکست تیم‌هایی مثل ایتالیا، کوبا ، صربستان و آلمان به عنوان "شگفتی ساز" معرفی کند و به رده دوازده رده بندی فدراسیون جهانی والیبال صعود کند.

خولیو ولاسکو همچنین دستاورد مهمی داشت و آن هم قهرمانی با ایران در سال 2011 در مسابقات قهرمانی آسیا بود. بازی‌هایی که در خود ایران برگزار شد و باعث شد ایران سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی را به دست بیاورد.

ولاسکو که سه دهه است مربیگری می‌کند، هدایت تیم‌های مردان و زنان ایتالیا و همچنین تیم ملی اسپانیا و جمهوری چک را نیز برعهده داشته است .

تیم ملی والیبال ایتالیا با هدایت ولاسکو توانست دو بار به قهرمانی جهان ، چهار بار قهرمانی در لیگ جهانی و یک بار نیز در جام جهانی برسد.

همچنین سه قهرمانی در اروپا و یک بار نیز قهرمانی در جام برندگان اروپا را نیز کسب کرد و در المپیک 1996 آتالانتا دوم شد.

فدراسیون والیبال ایران پس از کناره‌گیری ولاسکو ، لورنزو برناردی که سابقه همکاری با ولاسکو را در کارنامه خودش دارد، به عنوان سرمربی جدید ایران تا پایان المپیک 2016 معرفی شد.

۱۳۹۲/۱۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...