نسخه چاپی

ادامه انبرد نیروهای ارتش با شبه‌نظامیان سوریه

نیروهای دولت سوریه ده‌ها تن از شبه‌نظامیان تحت حمایت خارج را از پای درآورده و تسلیحات آنان را مصادره كرده‌اند.

به گزارش نما، نیروهای دولت سوریه ده‌ها تن از شبه‌نظامیان تحت حمایت خارج را از پای درآورده و تسلیحات آنان را مصادره کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نیروهای ارتش سوریه روز سه‌شنبه (۲۲ بهمن) با حمله به شبه نظامیان در استان‌های دمشق، حلب، دیرالزور، حمص، ادلب، لاذقیه و درعا شمار بسیاری از آنها را از پای درآوردند.



افزون بر این، نیروهای ارتش سوریه مقادیر بسیاری از تسلیحات آنان از جمله تیربارهای سنگین، راکت انداز و مواد منفجره را ضبط کردند.

واحدهای ارتش چندین خودروی مجهز به تیربار سنگین در استان‌های ادلب و لاذقیه را نیز نابود کردند.

به گفته یک منبع نظامی، ارتش در ادلب نیز یک تونل ۳۰۰ متری را ویران کرد؛ شبه‌نظامیان برای انتقال و ذخیره تسلیحات و مهمات در منطقه معرة النعمان از این تونل استفاده می‌کردند.

نیروهای دولتی در حومه درعا نیز ۲۸ شبه‌نظامی را کشتند.



ارتش سوریه اخیرا عملیات‌های پاکسازی موفقی را در سراسر کشور به انجام رسانده و تلفات سنگینی بر شبه‌نظامیان وارد آورده است.

تحقیقات اخیر از سوی بسیاری از رسانه‌های خبری نشان داده است که شبه‌نظامیان برای آنکه بتوانند در نبردهای طاقت فرسا با نیروهای دولتی ایستادگی کنند، از محرک‌های آمفتامین استفاده می‌نمایند.

گفته می‌شود گروه‌های مرتبط با القاعده نیز به طور گسترده از داروهای محرک استفاده می‌‎کنند، چرا که حملات شبانه بسیاری انجام می‌دهند و در نبردهای مهیب درگیر هستند.



بشار اسد، رئیس جمهور سوریه می سال ۲۰۱۳ در مصاحبه با روزنامه آرژانتینی کلارین گفت شبه‌نظامیان از ۲۹ کشور متفاوت در بخش‌های مختلف این کشور عربی با نیروهای دولتی در حال جنگ هستند.

ناآرامي‌هاي خونين از سال ۲۰۱۱ گريبان‌گير سوريه است. بر اساس گزارش‌ها، قدرت‌های غربی و هم‌پيمانان منطقه‌اي آن‌ها به ويژه قطر، عربستان سعودي و ترکيه از شبه‌نظاميان فعال در سوريه حمايت مي‌کنند.

سازمان ملل مي‌گويد، در جريان ناآرامي‌ها در کشور سوريه بيش از ۱۰۰ هزار تن کشته و ميليون‌ها نفر آواره شده‌اند.

۱۳۹۲/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...