نسخه چاپی

كمرتان با این ورزش ها نابود می‌شود

برای بسیاری از ما اتفاق افتاده است كه فكر می كردیم اگر ورزش كنیم سلامت بدنمان تضمین خواهشد شد اما پس از چند دقیقه ورزش دچار مشكلات مختلف از جمله كمردرد شده ایم. بسیاری از ورزش ها هستند كه نه تنها به سلامتی كمك نمی كنند بلكه برای افراد مبتلا به درد كمر مضر هستند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، ورزش‌هایی که قوس کمر را افزایش داده مضر و ورزش‌هایی که باعث کاهش قوس کمر می‌شوند برای بیماران مبتلا به کمردردهای مزمن مفید هستند .

خم شدن به عقب در حال ایستاده، قوس دار کردن در حال خوابیده به شکم، خم کردن کمر و رسانیدن انگشتان دست به زمین در حالی که بیمار به پشت خوابیده و زانوها کشیده است ، از جمله ورزش‌های مضر برای بیماران مبتلا به کمردرد است.

خطرناک‌ترین ورزش بلند کردن اشیای سنگین در بالای خط کمری است. ورزش‌هایی مثل وزنه برداری برای این بیماران مضر است.

راه رفتن تند برای مبتلایان به کمردرد مضر است . اکثر افراد در موقع راه رفتن سینه خود را به جلو داده که این عمل باعث افزایش قوس کمر می‌شود. درجا دویدن، با توجه به این که شخص در موقع دویدن دست خود را به جلو تکیه داده و کمی به جلو خم می‌شود بلامانع است.

اسکی، دوچرخه سواری متحرک و ثابت با توجه به خم کردن تنه به جلو در مواقع سواری باعث کاهش قوس کمر می شود.

اما بی تردید شنا ورزش بسیار مناسبی برای بیماران مبتلا به کمردرد است. این ورزش باید به طور صحیح انجام شود و ضمن شنا کردن حتی الامکان باید از بالا آوردن بیش از حد سر از آب که موجب خم شدن سر و تنه به عقب و افزایش قوس کمر می‌شود جلوگیری کرد.

در میان انواع شنا ، شنای کرال بهترین نوع شنا برای بیماران مبتلا به کمردرد است. شیرجه رفتن با افزایش ناگهانی قوس کمر ورزش خطرناکی برای مبتلایان به کمردرد است. بالا رفتن از پله ها با توجه به اینکه ضمن بالا رفتن بیمار تنه خود را به جلو خم کرده و قوس کمر را کاهش می‌دهد ورزش مفیدی است.

۱۳۹۲/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...