نسخه چاپی

افزایش نرخ دیه در سال 91

رئیس كل بیمه مركزی با اشاره به اینكه نمی‌توان رقم دقیق پیشنهادی كارگروه صنعت بیمه در مورد نرخ دیه به ریاست قوه قضائیه را اعلام كرد، گفت: همانند سال‌های گذشته نرخ دیه افزایش خواهد یافت، اما تلاش صنعت بیمه افزایش معقول و مناسب آن است.

به گزارش فارس، سید محمد کریمی در حاشیه نخستین همایش مشترک صنعت بیمه و راهنمایی و رانندگی با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص وعده چند ماه گذشته خود مبنی بر آزادی زندانیان دیه تا پایان سال جاری، اظهار داشت: ساز و کار این امر در حال آماده‌سازی است به نحوی که این نهاد بیمه‌ا‌ی برای آزادی زندانیان فاقد بیمه ‌نامه شخص ثالث مکانیزم‌های ویژه‌ای را در دست اقدام دارد.

وی با اشاره به اینکه با همکاری ستاد دیه مقدمات این امر تدوین شده است، گفت: در صددیم به صورت نمادین 33 زندانی را طی مراسمی آزاد نماییم. البته پرونده‌های ستاد دیه و پرونده‌های موجود در شرکت‌ها حدود 900 پرونده است که سامان دادن آنها یک کار شبانه روزی را می‌طلبد.

رئیس کل بیمه مرکزی متذکر شد: اعطای تسهیلات به زندان دیه بلاعوض نبوده و فقط شامل حادثه دیدگان می‌باشد.

*نرخ دیه در سال آینده افزایش خواهد یافت

رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص نرخ دیه امسال که مقرر بود از جانب رئیس قوه قضائیه تا پایان بهمن ماه به صنعت بیمه اعلام شود، افزود: بیمه مرکزی در آخرین اقدام خود گزارشی را به ریاست قوه قضائیه ارائه نموده تا این نهاد قضایی با توجه به تغییر قانون مجازات اسلامی نرخ مناسبی را برای دیه امسال تعیین نماید.

وی به تشکیل کارگروه ویژه‌ای از جانب صنعت بیمه برای اعلام نظر خود را میزان نرخ دیه سال آینده اشاره کرد و گفت: به امید خدا احتمال آنکه نرخ دیه در اسفند ماه به اطلاع مردم برسد، بسیار است.

به گفته کریمی اعضای این کارگروه نمایندگان بیمه مرکزی و سندیکای بیمه‌گران، جهاد کشاورزی و یک نماینده از قوه قضائیه به شمار می‌آیند.

وی در خصوص نظر اعلامی بیمه مرکزی در میزان نرخ دیه سال آینده ، گفت: رقم دقیق پیشنهادی خود را نمی‌‌توانم بیان کنم اما طبیعتاً نرخ دیه سال آینده افزایش خواهد یافت. البته باید این نکته را متذکر شوم که صنعت بیمه فقط نظر خود را اعلام و رأی قطعی را رئیس قوه قضائیه صادر می‌کند.

۱۳۹۰/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...