نسخه چاپی

سال 2012 سالی غیرقابل پیش بینی برای آل سعود

یك پایگاه عرب زبان با بررسی تحولات اخیر جامعه عربستان و اعتراضات مسالمت آمیز در برخی مناطق، از سال جاری میلادی به عنوان سالی غیر قابل پیش بینی نامبرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه النخیل در مطلبی با عنوان سال 2012 سالی غیر مترقبه برای آل سعود آورده است : بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که سال جاری میلادی سالی پراز امور ناگهانی برای آل سعود است.

این پایگاه نوشت : ناظران امور معتقدند که نشانه های این امر با تظاهراتی که در اکثر مناطق عربستان برگزار شد آشکار شده است.

پایگاه فوق بیان کرد: خواسته های معترضان مخالفت با سلطه خاندان حاکم بر سرنوشت مردم و شکست آل سعود در فراهم آوردن ساده ترین شرایط زندگی برای مردم است.

این پایگاه می افزاید: عادل الجوجریان کارشناس مصری امور عربستان معتقد است که اعتراضات در عربستان تحول شگرفی محسوب می شود و مردم خواستار تغییرات و اصلاحات واقعی هستند.

پایگاه مذکور می نویسد: واکنش آل سعود به تظاهرات مردمی سرکوب آنهاست، به ویژه اینکه نیروهای امنیتی تظاهرات دانشجویان در ابها و تظاهرات مردم القطیف را به شدیدترین شکل سرکوب کردند.

این پایگاه می افزاید: نیروهای امنیتی از گلوله جنگی برای ترساندن معترضان استفاده و سعی کردند مانع ارتباط معترضان با جهان و ملتهای دیگر شوند.

پایگاه فوق می نویسد: تحلیلگران بر این باورند که رهبران عربستان هم اکنون نگرانند که اعتراضات کنونی فراگیر و به شکل یک انقلاب مطرح شود.

این پایگاه ذکر کرد: طی ماههای مارس گذشته و آوریل جاری اعتراضات در عربستان به ویژه در میان دانشجویان رشد قابل ملاحظه ای پیدا کرده است.

۱۳۹۱/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...