نسخه چاپی

تاكید هزار و 204 سند غیرایرانی بر نام 'خلیج‌فارس'

رییس سازمان جغرافیایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام كرد: از یك هزار و 732 سند موجود در جهان كه بر نام 'فارس' خلیج‌فارس تاكید دارند، یك هزار و 204 سند آن غیرایرانی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سرتیپ امیرحسن نامی این مطلب را عصر امروز (یكشنبه) در آیین رونمایی از كتاب 'اطلس خلیج فارس در آیینه اسناد' كه در حاشیه جلسه هیات دولت برگزار شد، بیان كرد.

وی در توضیحاتی به اقدامات انجام شده از سوی این سازمان در تهیه و تدوین این كتاب اشاره كرد و گفت: مهمترین اسناد و نقشه‌های تاریخی موجود در جهان كه نام 'خلیج‌فارس' در آنها درج شده است، در موزه‌های انگلیس و فرانسه قرار دارند.

نامی در عین حال به بیان تاریخچه نام جزیره 'بوموسی' اشاره كرد و توضیحاتی درخصوص روند نام‌ این جزیره از ابتدا تا حضور نیروهای نظامی انگلیس در این منطقه پرداخت.

رییس سازمان جغرافیایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین در این آیین از رییس جمهوری تقاضای فراهم شدن امكان حضور در نمایشگاه كتاب به منظور ارائه 200 مدرك و اسناد مهم تاریخی درباره 'خلیج‌فارس' را كرد كه احمدی‌نژاد نیز از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست مكانی را در نمایشگاه كتاب برای این منظور اختصاص دهد.

احمدی نژاد نیز در حاشیه رونمایی از این كتاب تاكید كرد كه تهیه و تدوین چنین مجموعه‌ای از اسناد و مدارك مهم تاریخی درباره نام خلیج‌فارس به دلیل سخنان مطرح شده از سوی برخی افراد نیست بلكه یك كار علمی و تاریخی است ضمن آنكه حرف‌ها و مطالبی كه در خصوص تحریف نام 'خلیج‌فارس' زده می‌شود؛ تاثیری در ماهیت تاریخی و تمدنی نام خلیج فارس ندارد.

۱۳۹۱/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
0
0
۱۳۹۱/۲/۱۱
زيبا بود
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...