نسخه چاپی

رئیس جمهور عازم استان گلستان شد

عکس خبري -رئيس جمهور عازم استان گلستان شد

رئیس جمهور برای افتتاح چند طرح عمرانی دقایقی پیش رهسپار استان گلستان شد.


به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران ، رئیس جمهور به منظور افتتاح چند طرح عمرانی از جمله فرودگاه شهرستان 'کلاله'، 9 هزار و 679 واحد مسکن مهر و بیمارستان 320 تختخوابی شهید صیاد شیرازی، دقایقی پیش رهسپار استان گلستان شد.

وزیر راه و شهرسازی و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، احمدی‌نژاد را در این سفر یک روزه همراهی می‌کنند.

فرودگاه کلاله از مصوبات سفر نخست هیئت دولت به استان گلستان، از آرزوهای دیرینه مردم شرق این استان بوده است که امروز دوشنبه با حضوری رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

با توجه به فاصله بیش از 300 کیلومتری شرق استان گلستان با فرودگاه بین‌المللی گرگان، تکمیل فرودگاه کلاله در سفر اول هیئت دولت به این استان مصوب شد.

فرودگاه کلاله به مساحت 315 هکتار در سه کیلومتری غرب این شهرستان، با 37 میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه آماده بهره‌برداری شده است.

طول باند فرودگاه دو هزار و 260متر و عرض آن 45 متر است که برای هواپیماهای فوکر100 و کوچکتر قابل استفاده است.

از این فرودگاه که 35 سال قدمت دارد، پیش از این، سال‌ها برای پرواز هواپیماهای سمپاش استفاده می‌شد.




** افتتاح 9 هزار و 679 واحد مسکن مهر دولتی و خودمالکی

همچنین در این سفر 9 هزار و 679 واحد مسکن مهر دولتی و خود مالکی، با اعطای بیش از پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات افتتاح می‌شود.



طرح ملی مسکن مهر 99 ساله در 187.6 هکتار از اراضی گلستان در حال اجرا است که امروز بخشی از آن در این استان افتتاح و تحویل مالکان آن خواهد شد.



از مجموع واحدهای مسکن مهر دولتی که به یک هزار و 212 واحد می‌رسد، 246 واحد در شهر کلاله، 174 واحد در تقی‌آباد گنبدکاووس، 90 واحد در شهرستان بندرگز، 127 واحد در سیمین ‌شهر، 195 واحد در گمیشان، 220 واحد در فاضل آباد، یکصد واحد در گالیکش و 60 واحد در مراوه‌ تپه قرار دارند.

هشت هزار و 467 واحد مسکن مهر افتتاحی امروز نیز خود مالک هستند.



** بهره‌برداری از بیمارستان 320 تختخوابی شهید صیاد شیرازی

بیمارستان 320 تختخوابی شهید صیاد شیرازی سومین طرح‌ بزرگی است که در این سفر یک روزه رییس جمهوری به استان گلستان افتتاح ‌می‌شود.

همچنین قرار است در این سفر، 10 دستگاه پل و 11 کیلومتر دیواره هدایت سیلاب در پارک ملی گلستان با اعتباری بیش از 400 میلیارد ریال به بهره‌برداری برسد.




** بازدید از طرح ملی خط ریلی ایران به ترکمنستان

به گفته استاندار گلستان، بازدید از پیشرفت کار طرح ملی راه‌آهن گرگان - اینچه برون که خط ریلی ایران را به ترکمنستان متصل می‌کند، از دیگر برنامه‌های رییس جمهوری در این سفر است.

بر اساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده از سوی وزیر راه و شهرسازی، این طرح بزرگ ملی و فراملی تا پایان امسال افتتاح می‌شود تا اتصال ریلی کشور با کشورهای حاشیه خلیج ‌فارس و آسیای میانه برقرار شود.

۱۳۹۱/۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...