نسخه چاپی

رهبران‌ كدام‌ كشورها عمل زیبایی‌ كرده‌اند؟

سیاستمداران بزرگی در جهان به دنبال تغییر وضع ظاهری خود بخصوص صورت خویش هستند، اما معدود سیاستمدارانی هم هستند كه به صورت شفاف انجام این تغییرات را می‌پذیرند، زیرا در ذهنیت این افراد اعتراف به عمل زیبایی می‌تواند باعث شود چهره بدی از گذشته فرد در ذهن افراد ثبت شود و تغییر زیبایی هم كمكی به فرد نكند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، اگر قرار بر این باشد ‌ بگویید چه کسانی به ظاهر خود بیشترین اهمیت را می‌دهند، مطمئنا بازیگران و نیز مدل‌های لباس و تبلیغات در صدر جدول خواهند بود؛ کسانی که با ظاهر خود درآمدسازی می‌کنند ، اما در فهرست خود، همان بالاها باید جایی را هم برای سیاستمداران در نظر بگیرید؛ مردان و زنانی که برای رای آوردن نیاز به نظر مردمی دارند و نتایج تحقیقات روان‌شناسی رای‌دهندگان نشان داده‌ ظاهر هم یکی از عوامل موثر بر انتخاب کاندیداهاست. در عین حال این موضوع باعث می‌شود در موقعیت‌های مختلف؛ از جشن و سرور گرفته تا بحران‌های شدید، چهره این افراد در لنز عکاسان و دوربین فیلمبرداران، مناسب‌تر به نظر بیاید و پالس منفی به مخاطبان نفرستد.

با در نظر گرفتن این مسائل، سیاستمداران بزرگی در جهان به دنبال تغییر وضع ظاهری خود بخصوص صورت خویش هستند، اما معدود سیاستمدارانی هم هستند که به صورت شفاف و صادقانه انجام این تغییرات را می‌پذیرند، زیرا در ذهنیت این افراد اعتراف به عمل زیبایی می‌تواند باعث شود چهره بدی از گذشته فرد در ذهن افراد ثبت شود و تغییر زیبایی هم هیچ کمکی به فرد نکند. به این ترتیب است که از سیاستمداران انکار است و از رسانه‌ها و البته برخی متخصصان ماجراجوی پلاستیک اصرار. در این بازار داغ شایعات، بد نیست ببینیم چه کسانی در معرض این شایعات هستند و در ظاهر خود چه تغییراتی ایجاد کرده‌اند.

صدام حسین، رئیس‌جمهور اسبق‌ عراق، یکی از افرادی است که شنیده‌ها از جراحی پلاستیک او خبر می‌دهد. منابع خبری می‌گویند او در جریان مجروح شدن در اثنای جنگ ایران و عراق دست به این کار زد و هم این‌که پزشکان متخصص‌ با استفاده از عمل جراحی پلاستیک افرادی را شبیه او درست کرده‌اند تا بتوان در موقعیت‌های امنیتی یا تبلیغاتی از آنها بهره برد؛ بدل‌هایی که بعد از سقوط صدام مصاحبه‌های جالبی در مورد وظایف خود انجام دادند و رازهای جالبی از پشت پرده ماموریت خود افشا کردند.

معمر القذافی، رهبر سابق کشور لیبی هم دیگر فردی است که در معرض این اتهامات است. دامنه جراحی‌های پلاستیک او البته بیشتر از صدام حسین بوده و ظاهرا او یکی از متخصصان خارجی را برای این کار برگزیده بود. نکته جالب این که ظاهرا او برخی عمل‌های جراحی زیبایی را در ساعات پایانی شب درخواست می‌کرده، گویی که فوریت زیادی وجود دارد و او لزوما باید «زیباتر» به نظر می‌آمده است. البته برخی، فساد اخلاقی قذافی را یکی از عوامل میل شدید او به جراحی زیبایی می‌دانند. هر چه هست، قذافی تا آنجا در این کار افراط کرده که یک رسانه خارجی با توجه به این عمل‌ها و نیز لباس‌های متعدد او‌ به او لقب «مرد مد» را بدهد. متخصصان می‌گویند احتمالا او از عمل بوتاکس استفاده کرده و همچنین شکل دور لب‌ها، زیر چشم و میان ابروهای خود را بهتر کرده است.‌

کمی بالاتر از لیبی، کشور چکمه‌ای ایتالیا قرار دارد؛ کشوری که به بی‌ثباتی دولت‌ها مشهور است، اما در یک دهه اخیر آن‌که بیش از هر کس دیگری به عنوان نخست‌وزیر ایتالیا دیده شده فردی به نام سیلویو برلوسکنی بوده است؛ ثروتمندی که چندی پیش به خاطر فسادهای متعددش از سنای این کشور هم اخراج شد، متهم است هم برای مقاصد سیاسی و هم در جهت فساد اخلاقی‌اش دست به جراحی پلاستیک زیادی زده است. کاشتن مو و تغییراتی در وضع چشم‌ها، محتمل‌ترین تغییراتی است که برلوسکنی روی خود انجام داده است.

بالاترین مقام همسایه کناری ایتالیا یعنی فرانسه هم با چنین شایعاتی روبه‌رو بوده است. زمانی می‌گفتند ژاک شیراک، رئیس‌جمهور فرانسه، برای چین و چروک‌های صورت خود، زیر چاقوی جراحان پلاستیک رفته است؛ شایعه‌ای که هیچ‌گاه تائید نشد. ظاهرا وقتی رئیس‌جمهور برای مدتی در انظار نبود، این شایعه پیچیده که او در کانادا مشغول عمل زیبایی بوده است.

شرق اروپا هم شاهد این بوده که رهبران، صورت خود را به تیغ جراحی بسپارند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ظاهرا تنها فردی است در دنیای سیاست که تایید کرده برای زیبایی عمل جراحی پلاستیک انجام داده است. او گفته بینی خود را عمل کرده، اما رسانه‌ها و پزشکانی هستند که بگویند پوتین دستی هم به زیر چشم خود کشیده و چین و چروک آنجا را برطرف کرده است.

اما در آمریکای لاتین هم رهبران زیادی هستند که جراحی پلاستیک انجام داده یا حداقل در معرض اتهامات عمل زیبایی هستند. دیلما روسف، رئیس‌جمهور برزیل یکی از این رهبران است. برزیل به عنوان یکی از قطب‌های عمل زیبایی در جهان شهره است و جراحان خوبی دارد.

دیگر رئیس‌جمهور زن منطقه آمریکای لاتین هم در معرض چنین اتهاماتی است. خانم کریستینا فرناندز، رئیس‌جمهور‌ آرژانتین ظاهرا قبل از انتخابات ریاست جمهوری دست به این تغییرات زده تا بتواند در نظر رای‌دهندگان تغییری ایجاد کند و تاثیری داشته باشد. متخصصان معتقدند او در بینی و کناره‌های آن دست به این تغییرات زده است. شاید تغییراتی در ناحیه لب و ابرو هم ایجاد شده، صورت او هم کمی کشیده شده و عمل بوتاکس هم انجام داده است. در این منطقه، یک رئیس‌جمهور مرد هم متهم به انجام عمل زیبایی است. پینرا، رئیس‌جمهور شیلی است که گفته می‌شود تغییراتی در ناحیه چشم‌ها و نیز کلیت صورت خود انجام داده است.

کمی بالاتر در ایالات متحده غوغایی از نظر تغییرات و عمل‌های زیبایی برقرار است. متخصصان درباره باراک اوباما، رئیس‌جمهور فعلی اعتقاد دارند ‌ او هیچ عمل زیبایی انجام نداده، اما لازم است چنین تغییراتی برای بهتر کردن صورت خود انجام دهد. از آن سو، همسرش میشل اوباما احتمالا یک عمل بوتاکس برای بهتر کردن وضع پوستش انجام داده است.

در میان نزدیکان رئیس‌جمهور، متخصصان معتقدند جو‌ بایدن، معاون اول رئیس‌جمهور قطعا ‌ چند عمل زیبایی انجام داده است. شنیده‌ها از عمل‌های زیبایی متعدد هیلاری کلینتون حکایت دارد. کلینتون که می‌خواهد برای انتخابات بعدی هم کاندیدا باشد، شاید بهتر است خود را برای حرف‌های اینچنینی در آن زمان آماده کند. از آن طرف، میت رامنی، نامزد جمهوریخواهان هم در معرض اتهاماتی چون بوتاکس است.

یکی از دشمنان خونی ایالات متحده یعنی رهبر جوان کره‌شمالی هم متهم به انجام عمل زیبایی است. البته برخی می‌گویند شاید تغییرات صورت این رهبر جوان از راه طبیعی به‌دست آمده باشد. با این حال شاید در جامعه بسته‌ای چون کره برای حفظ اقتدار رئیس کشور انجام چنین عمل‌هایی نیاز باشد.

رسانه‌ها برای روشن کردن عمل زیبایی سیاستمداران باید دست به دامن متخصصان شوند تا از روی عکس‌ها به طبیعی یا غیرطبیعی بودن صورت سیاستمداران پی ببرند. سیاستمداران هم تلاش می‌کنند هر طور شده روی این مسائل سرپوش بگذارند.

۱۳۹۲/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...