نسخه چاپی

درمان مجروحان پ.ك.ك در ایران!

عکس خبري -درمان مجروحان پ.ک.ک در ايران!

طارق هاشمی ، معاون رئیس جمهور عراق به اتهام فعالیت های تروریستی در تركیه پناه گرفته است . عبدالحكیم بلهاج ترورییست لیبیایی برای فعالیت های تروریستی در تركیه به سر می برد . حتی معاون صدام هم در تركیه به فكر احیای دیكتاتوری صدام است آنهم با ترور . اما برای انحراف افكار عمومی باید ایران به عنوان حامی پ. ك .ك معرفی شود و این یعنی پایان دیپلماسی تنش صفر تركان نوجوان!

به گزارش نما به نقل از تابناک، تودی زمان مدعی شده است که بر اساس گزارشی که اخیرا از طرف اداره پلیس شهر حکاری ترکیه به اداره پلیس ملی پیرامون عملیاتی که هفته گذشته علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) انجام شده بود، نارنجک های دستی متعلق به ایران به دست آمده است.

نیروهای پلیس و ژاندارمری ترکیه هفته گذشته عملیاتی را علیه جدایی طلبان پ.ک.ک در منطقه حکاری انجام دادند که طی آن موفق شدند تعدادی از پناهگاه های این گروهک را از بین ببرند. پلیس توانسته است در این پناهگاه ها مواد غذایی، مهمات و مواد منفجره مانند نارنجک های دستی به دست آورد. بر پایه این گزارش نیروهای امنیتی گفته اند که نارنجک های به دست آمده از نوع «MDN-11» ایرانی می باشد.


البته ادعاهای تودی زمان به همین جا ختم نمی شود و می افزاید که اظهارات در مورد این که تهران به فعالان سیاسی پ.ک.ک اجازه می دهد تا در ایران خود را سازمان دهند و همچنین به تروریست های پ.ک.ک کمک می کند، در ماه های اخیر در رسانه ها افزایش یافته است.

برپایه این ادعا بعضی تروریست های دستگیر شده این گروهک نیز اعتراف کرده اند که ایران به طور غیر مستقیم از آن ها حمایت می کند. این افراد همچنین گفته اند در سپتامبر 2008 بیمارستانی را در شهر نقده اجاره کرده بودند که زخمی های خود در درگیری با نیروهای نظامی ترکیه را برای درمان به آنجا منتقل کنند. البته آنها بعدا گفته اند که بیمارستانی در استان ارومیه کمک های درمانی را برای زخمی های پ.ک.ک فراهم کرده است و ایران اجازه داده است که 400 نفر از اعضای این گروهک از شمال عراق به نقده و همچنین ایروان ارمنستان منتقل شوند.

گذشته از این مساله که به نظر می رسد منظور این سایت از استان ارومیه، «استان آذربایجان غربی» می باشد، لازم به یادآوری است که ایران خود همواره درحال درگیری با گروهک تروریستی پژاک که تحت رهبری پ.ک.ک می باشد به سر می برد و در تابستان گذشته نیز عملیاتی وسیع توسط نیروهای سپاه پاسداران برای عقب راندن آنها از خاک ایران و همچنین وارد کردن ضربات سهمگین به این گروهک انجام شد.بنابراین به نظر منطقی نمی رسد که تهران کمک های نظامی را در اختیار گروهکی قرار دهد که بارها دست به عملیات تروریستی علیه مردم و مسئولان ایرانی زده است.

این درحالی است که ترکیه اگرچه بارها دست به عملیات نظامی علیه کردهای این کشور زده است و حتی گاهی به خاک عراق نیز نفوذ کرده است، اما طی ماه های اخیر به منظور تضعیف دولت مرکزی عراق و ایجاد اختلاف قومی و مذهبی در این کشور به حمایت از مسئولان کردستان عراق پرداخته است. از جمله، می توان به دیدار اردوغان با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق و طارق الهاشمی، معاون سابق رئیس جمهور عراق که به دست داشتن در طراحی عملیاتی تروریستی علیه نوری مالکی، نخست وزیر این کشور محکوم است، اشاره کرد.

حال به نظر می رسد که این کشور قصد دارد با مرتبط ساختن گروهک تروریستی پ.ک.ک با ایران، روابط نزدیکتری با مسئولان اقلیم کردستان برقرار سازد و علاوه بر این دولت نوری مالکی را که دارای روابط گسترده ای با ایران است تحت فشارهای سیاسی داخلی و خارجی قرار دهد.

۱۳۹۱/۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...