نسخه چاپی

شرط افزایش وام خرید خودرو و كالا

مدیركل اعتبارات بانك مركزی گفت: در صورتی كه نرخ‌های سود بانكی اصلاح و امكان تجهیز بیشتر منابع برای بانك‌ها و موسسات فراهم شود، قطعا در سال آینده برای افزایش سقف تسهیلات خرید خودرو و خرید كالا تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از فارس: مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفت: در صورتی که نرخ‌های سود بانکی اصلاح و امکان تجهیز بیشتر منابع برای بانک‌ها و موسسات فراهم شود، قطعا در سال آینده برای افزایش سقف تسهیلات خرید خودرو و خرید کالا تصمیم‌گیری خواهد شد.

سید علی اصغر میرمحمد صادقی در مورد افزایش سقف تسهیلات خودرو و کالا، اظهارداشت: شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات جایگزینی خودروهای فرسوده را به 20 میلیون تومان افزایش داد.

وی افزود: در بحث تسهیلات خودرو پیشنهاداتی برای افزایش سقف مطرح شده و ما آن را بررسی می‌کنیم اما مساله‌ای اصلی، میزان منابع بانک‌ها و موسسات است.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی تصریح کرد: اگر تسهیلات خرید خودرو از 7 میلیون تومان به 10 یا 15 میلیون تومان افزایش یابد، با توجه به محدودیت منابع افراد کمتری امکان دریافت تسهیلات پیدا خواهند کرد و به همین دلیل باید با حساسیت موضوع را بررسی کرد.

وی ادامه داد: بررسی‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهیم و امیدواریم در سال آینده با اصلاح نرخ‌های سود بانکی و با افزایش حجم سپرده‌ها، تجهیز منابع در سال آینده بیشتر شده و امکان افزایش سقف تسهیلات خرید خودرو و کالا فراهم شود.

میرمحمد صادقی تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به محدودیت منابع و هدف بانک مرکزی برای استفاده بیشتر متقاضیان از این تسهیلات، فعلا موافق افزایش سقف این تسهیلات نیستیم.

وی با اشاره به سطح افزایش قیمت‌ها در سال‌های اخیر، گفت: قطعا با توجه به نرخ تورم درخصوص افزایش سقف تسهیلات خرید خودرو و کالا تصمیم‌گیری خواهد شد اما باید شرط اول که همان تجهیز منابع و اصلاح نرخ سود بانکی است، اجرایی شود.

۱۳۹۲/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...