نسخه چاپی

مهندس مبعلی و امید برای پر كردن جای خالی جباری

عکس خبري -مهندس مبعلي و اميد براي پر کردن جاي خالي جباري

یك مهندس تمام عیار در میانه میدان به استقلال اضافه شده كه برخلاف آندو و ساموئل هیچ سنخیتی با فوتبال درگیرانه ندارد.

به گزارش نما، پس از رفت جباری خلا یک بازیکن گلساز کاملا در تیم استقلال مشهود است، به همین دلیل کادر فنی این تیم در صدد جذب ایمان مبعلی است.



سرمربی استقلال امیر قلعه‌نویی بعد از اینکه مجتبی جباری را در ابتدای فصل از دست داد به علی فتح‌الله‌زاده ماموریت داد تا به هر قیمتی که شده برای او یک هافبک بازی‌ساز را جذب کند. از این رو بود که آنها سراغ گوران لاوره رفتند. بازیکنی که به خاطر مشکلات مالی هرگز در ترکیب اصلی آبی‌ها جا نیفتاد و دست آخر ترجیح داد از ایران برود.



البته احمد جمشیدیان بازیکن دیگری بود که برای پست جباری می‌توانست مفید واقع شود اما مصدومیت او باعث شد که لقب بدترین خرید چند فصل اخیر استقلال به او برسد.



هافبکی که قلعه‌نویی مدت‌ها دنبالش بود و حتی سابقه کار در سپاهان را با او داشت در این فصل فقط در چند بازی به صورت نصفه و نیمه مجال خودنمایی پیدا کرد. خالی بودن دست قلعه‌نویی در میانه میدان موجب شد او به ایمان با صفا میدان بدهد اما با توجه به حساس بودن این پست، این بازیکن جوان هم نتوانست امیر را به خواسته‌هایش برساند.



از این رو استقلال میانه میدانش را به هافبک‌های قلدر و بزن بهادر نظیر ساموئل، آندو و جواد نکونام سپرد و با عقب فراخواندن سیاوش، رسما قید فانتزی بودن را زد.



اگر به گل‌های این فصل آبی‌ها نگاه کنید در نهایت تعجب می‌بینید که آنها به تعداد انگشتان یک دست هم موفق نشدند، با پاس‌های عمقی و فرار از کمند مدافعان حریف به گل برسند، چون هیچ بازیکنی که قابلیت ارسال چنین پاس‌هایی را داشته باشد در چنته نداشتند.



آرش برهانی که متخصص چنین گل‌هایی است طبیعتا قربانی شد. از این رو در نیم فصل دوم استقلال در لیگ برتر تنها و تنها چهار گل را با ضربه پا به ثمر رسانده است؛ یک گل مقابل راه‌آهن، یک گل برابر مس در کرمان و دو گل برابر سایپا. این آمار منحصربه‌فرد معلول نداشتن هافبک خلاق است.



قلعه‌نویی هوشمندانه بازی را به جناحین برد و دستور داد با ارسال و ضربه سر به گل برسند. اما قطعا مقابل تیم‌های آسیایی نمی‌شود فقط با یک تاکتیک تکراری کار را پیش برد. از این رو قلعه‌نویی دستور جذب مبعلی را داد.



یک مهندس تمام عیار در میانه میدان که برخلاف آندو و ساموئل هیچ سنخیتی با فوتبال درگیرانه ندارد. در عوض او استاد فرستادن پاس‌هایی است که مهاجمان استقلال را در طرفه العینی با دروازه‌بان حریف تک به تک می‌کند.



البته ایمان متخصص زدن ضربات ایستگاهی هم هست و استقلال روی این ضربات مستقیم هم با وجود او می‌تواند حساب باز کند. مبعلی تنها فانتزی‌باز موجود در میانه میدان آبی‌ها خواهد بود و قطعا آرش برهانی بیش از هر بازیکن دیگری از جذب این بازیکن راضی است.



حالا دست امیر برای اجرای پلن B باز است. البته همه اینها به شرطی است که مبعلی همان ایمان استقلال خوزستان باشد. او دو فصل قبل نتوانست در ترکیب اصلی آبی‌های پایتخت نمایش خیره‌کننده فصول قبلش را تکرار کند. شاید حالا وقت جبران باشد.

ایپنا

۱۳۹۲/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...