نسخه چاپی

بارش‌های جدید برف در راه است

عکس خبري -بارش‌هاي جديد برف در راه است

مدیركل هواشناسی استان البرز از احتمال بارش مجدد برف از اوایل هفته آینده خبر داد.

به گزارش نما منصور رحمانیان در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: پس از یک دوره بارش برف سنگین که منجر به کاهش کم سابقه دمای هوا در استان البرز و شهرستان‌های این استان شد، در روزهای اخیر شاهد شرایط جوی پایدار در این استان بودیم.

وی تصریح کرد: از اوایل هفته جاری روند گرم‌تر شدن دمای هوا در شهرستان‌های مختلف استان البرز ملموس‌تر بود و این وضعیت را پیش از این پیش‌بینی کرده بودیم.

* افزایش دمای هوای کرج تا 10 درجه بالای صفر

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز در پاسخ به این پرسش که شرایط فعلی تا چه زمانی تداوم خواهد داشت، گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های علمی انتظار داریم که حداقل تا روز شنبه این روند ادامه داشته و در این روزها شاهد آسمانی صاف و همراه با گرم‌تر شدن دمای هوا باشیم.

رحمانیان گفت: بر اساس این پیش‌بینی‌ها دمای هوا در روزهای جمعه و شنبه در شهرستان‌های مختلف استان البرز افزایش می‌یابد، به صوریت که انتظار داریم در روز جمعه حداکثر دما به حدود 10 درجه بالای صفر برسد.

وی متذکر شد: با توجه به شرایط جوی به احتمال فراوان از روز یکشنبه آینده سامانه بارشی جدیدی وارد کشور و استان البرز می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان البرز افزود: بنابراین انتظار داریم که از روز یکشنبه بیست و هفتم بهمن ماه سال جاری، سامانه بارشی در استان البرز فعال بوده و با افزایش ابر و وزش باد، شاهد بارش‌ جدید برف در البرز باشیم.

رحمانیان گفت: این بارش‌ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده پیش‌بینی می‌شود و از روز سه‌شنبه به بعد شاهد آسمانی نیمه ابری تا صاف در استان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: امیدواریم ماه‌های انتهایی سال جاری در سراسر کشور و استان البرز همراه با افزایش بارندگی‌ها بوده و بتوانیم از نعمات آسمانی بیشتری برخوردار باشیم.

۱۳۹۲/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...