نسخه چاپی

مسكو:اخضر الابراهیمی بی‌طرف عمل كند

گاتیلوف تاكید كرد: اخضر الابراهیمی باید رویكردی بی‌طرف در انجام وظایف خود داشته باشد و راه‌های مختلف را برای حل اختلافات پیگیری كند.

به گزارش نما ، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: پیشرفت در فرآیند مذاکرات صلح سوریه تنها در صورتی ممکن است که توجهی متقابل به منافع دولت دمشق و مخالفان وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، گنادی گاتیلوف، وزیر امور خارجه روسیه به رایزنی با وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا و اخضر الابراهیمی، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه پرداخت. این رایزنی در حاشیه مذاکرات ژنو صورت گرفت.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه روسیه گاتیلوف در گفت‌وگو با شرمن و ابراهیمی پیشرفت حاصل در دور دوم مذاکرات را مورد بررسی قرار داد و طرفین توافق کردند که هیچ راه‌حل جایگزینی غیر از سازش‌گری سیاسی دیپلماتیک برای برون رفت از بحران سوریه وجود ندارد.

گاتیلوف تاکید کرد: اخضر الابراهیمی باید رویکردی بی‌طرف در انجام وظایف خود داشته باشد و راه‌های مختلف را برای حل اختلافات پیگیری کند.

در این گزارش وزارت امور خارجه روسیه آمده است: پیچیده بودن بحران سوریه این مسأله را ضروری می‌سازد که رویکردی متعادل و صبورانه در قبال آن اتخاذ شود و این امر مورد توجه قرار گیرد که تصمیم‌های مربوط به موضوعات اساسی نظیر سازش در سوریه و آینده این کشور باید توسط سوری‌ها اتخاذ شود.

گاتیلوف اعلام کرد، مسکو تاکید دارد پیشرفت در فرآیند مذاکرات صلح سوریه تنها در صورتی محتمل است که منافع هر دو طرف، یعنی دولت دمشق و مخالفان مورد توجه قرار گیرد و مذاکرات باید بر اساس اجرای تمامی بخش‌های توافقنامه ژنو در سال 2012 باشد.

در همین حال گاتیلوف اعلام کرد: دولت سوریه برنامه‌ای برای متوقف کردن و خروج از مذاکرات ژنو ندارد.

وی امروز (جمعه) خاطرنشان کرد: گفت‌وگوی من با ولید المعلم نشان می‌دهد که دولت سوریه همچنان آماده است تا مذاکرات ژنو ادامه یابد.

۱۳۹۲/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...