نسخه چاپی

كاهش قیمت گوشت قرمز تا دو ماه دیگر

عکس خبري -كاهش قيمت گوشت قرمز تا دو ماه ديگر

مدیر عامل شركت پشتیبانی امور دام از كاهش قیمت گوشت قرمز طی یك تا دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ايسنا، صدر‌الله دولت با اعلام دلايل افزايش قيمت گوشت قرمز گفت: افزايش قيمت علوفه در بازار داخلي به دليل بروز سرما و خشكسالي از دلايل اصلي افزايش قيمت گوشت قرمز است.

او ادامه داد: هم‌چنين كمبود توليد گوشت قرمز نسبت به تقاضا و ناتواني در پاسخ‌دهي به نياز بازار باعث شد كه قيمت اين محصول افزايش يابد.

او با بيان اين‌كه سهم كمي از علوفه مصرفي در كشور وارداتي است، گفت: با اين وجود قيمت جهاني علوفه نيز افزايش يافته است.

دولت با بيان اين‌كه پس از واگذاري موضوع نياز‌سنجي بازار به وزارت جهاد كشاورزي متاسفانه برآورد‌هاي اين وزارتخانه نتوانست با واقعيت جامعه منطبق شود، ادامه داد: با يك برنامه‌ريزي اشتباه در پايان سال گذشته قيمت گوشت افزايشي شد.

مدير عامل شركت پشتيباني امور دام با بيان اين‌كه هم‌اكنون مسووليت برآورد بازار نيز بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته شده است، گفت: پيش‌بيني مي‌شود با هماهنگي وزارت جهاد كشاورزي از اين پس نياز واقعي بازار برآورد شود.

او با تاكيد بر اين‌كه بي‌تدبيري در توليد از اواخر سال گذشته باعث افزايش گوشت قرمز شد، خاطر نشان كرد: اين مشكل هم‌اكنون حل شده و حدود 20 روز است كه برخي اختيارات در اين حوزه به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است.

دولت با تاكيد بر اين‌كه اختلاف در آمار‌ها باعث شد كه عرضه و تقاضا با هم يكسان نباشد، گفت: از اين پس ارقام اعلامي از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت ملاك عمل قرار مي‌گيرد و حجم توليد افزايش خواهد يافت.

وي در پايان با بيان اين‌كه از يك تا دو ماه آينده با برداشت علوفه قيمت آن كاهش خواهد يافت، گفت: در پي آن قيمت گوشت قرمز نيز كاهشي خواهد شد.

۱۳۹۱/۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...