نسخه چاپی

كشف جسد وزیر سابق لیبی در وین

پلیس اتریش از كشف جسد "شكری غانم"، وزیر نفت سابق لیبی در بخشی از رود دانوب كه از وین می‌گذرد خبر داد.


به گزارش نما، فارس به نقل از روزنامه الامارات الیوم نوشت: "رومان هاسلینگر" سخنگوی پلیس اتریش گفت: جسد شکری غانم وزیر سابق نفت 69 ساله لیبی در بخشی از رود دانوب که از وین می‌گذرد پیدا شده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ اثری از خشونت بر بدن غانم پیدا نشده است گفت جسد مورد کالبدشکافی قرار خواهد گرفت.

هاسلینگر گفت: هیچ نشانه‌ای از خشونت مثل هول دادن به داخل رودخانه بر بدن او دیده نمی‌شود اما ممکن است که حالش بد شده و داخل آب افتاده باشد.

این در حالی است که دیروز گزارش‌‌های ضد و نقیضی درباره فوت غانم منتشر شده بود و اعضای خانواده وی به خبرنگاران گفته بودند که غانم در منزل و احتمالا به دلیل بیماری قلبی فوت کرده است.

اما شب گذشته پلیس اتریش اعلام کرد که یک عابر پیاده صبح جسد غانم را در زیر پلی در نزدیکی یک محله سیاحتی در وین مشاهده کرده است.

غانم از ژوئن سال گذشته پس از جدا شدن از رژیم قذافی در وین زندگی می‌کرد. وی در آن زمان از سرکوب‌ها و خونریزی‌های رژیم قذافی انتقاد کرد و وضعیت لیبی را "غیرقابل تحمل" خوانده بود.

شکری غانم در فاصله بین سال‌های 2003 تا 2006 نخست‌وزیر و بعد تا سال 2011 وزیر نفت بود.

پلیس اتریش همچنین گفت که غانم ظاهرا صبح دیروز از منزلش خارج شده است و احتمالا پس از آن در زمان عبور از کنار رود در آن افتاده است این در حالی است که هیچ کارت شناسایی به غیر از کارت محل کارش در داخل جیبش یافت نشده است.

انقلاب مردم لیبی در در اکتبر سال گذشته با مرگ سرهنگ قذافی به پیروزی رسید.

۱۳۹۱/۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...