نسخه چاپی

كارشناس ستاد اقامه نماز كشور:

اولین شهید اسلام در راه نماز بود

كارشناس ستاد اقامه نماز كشور گفت: اولین امری كه از جانب خدا بر امت پیامبر واجب شد، اقامه نماز بود و اولین شهید اسلام در راه اقامه نماز به شهادت رسید.

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین ، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی آرامی، روز شنبه در همایش یاوران نماز اقامه نماز را رابطه با خدا دانست و خاطرنشان کرد: انسان گنهکار با خدا قهر است و هرچه این گناه بزرگ تر، این قهر عمیق تر و فاصله با خدا بیشتر می شود.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه بی نمازی به شدت در جامعه رواج دارد، افزود: بدترین گناه و منشاء تمام گناه ها و فسادها بی نمازی است، وقتی بی نمازی در جامعه ترویج پیدا کرد، فساد و گناه نیز در آن جامعه افزایش پیدا می کند.
کارشناس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه نماز، انسان را به قرب الهی می رساند، اظهار داشت: نماز، عبادتی است که از جهاد نیز بالاتر است، چرا که نماز جهاد اکبر است.
حجت الاسلام والمسلمین آرامی تاکید کرد: محراب نماز، محل جنگ انسان با شیطان است و چیزی مانند نماز، بینی شیطان را به خاک نمی مالد.
وی همچنین با اشاره به ویژگی های یاران خدا خاطرنشان کرد: یاوران نماز هم یاور نماز، هم یار خدا و هم یار امام زمان هستند، طبق آیه قرآن کریم، اقامه نماز یکی از مهم ترین ویژگی های یاران خداست، پرداخت زکات و اجرای امربه معروف ونهی از منکر از دیگر خصوصیات یاران خدا شمرده شده است.
این پژوهشگر حوزوی ادامه داد: آخرین وصیت تمام انبیا به اقامه نماز بوده و اقدامات مهم انبیا نیز در جهت اقامه نماز بوده است، پیامبر اکرم(ص) نیز فرمودند: از من نیست کسی که نمازش را سبک بشمارد.
حجت الاسلام والمسلمین آرامی افزود: حضرت ابراهیم(ع) جهت اقامه نماز، به همراه همسر و فرزندش به سرزمینی لم یزرع می رود که آب و گیاه و غذایی نیست.
وی تصریح کرد: اولین امری که از جانب خدا بر امت پیامبر واجب شد، اقامه نماز بود و اولین شهید اسلام در راه اقامه نماز به شهادت رسید.
کارشناس ستاد اقامه نماز خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) بعد از هجرت به مدینه، مسجد قبا را در نزدیکی مدینه احداث کرد و پس از وارد شدن بر مدینه، اولین نماز جماعت را در مدینه اقامه و سپس مسجدالنبی را احداث کردند.
این پژوهشگر حوزوی با بیان اینکه دعوت لسانی به نماز گام اول دعوت به نماز است، ابراز داشت: نباید در برابر بی اهمیتی به اقامه نماز بی تفاوت بود، هر کسی به میزان توان خود باید دیگران را دعوت لسانی به نماز بکند.
حجت الاسلام والمسلمین آرامی تاکید کرد: جایگاه نماز در بین مردم مشخص نشده و برکات و آثار نماز برای جامعه تبیین نشده است.

۱۳۹۲/۱۱/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...