نسخه چاپی

واكنش ایران به خبر تحركات مرزی در آذربایجان

عکس خبري -واکنش ايران به خبر تحرکات مرزي در آذربايجان

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینكه درباره خبر استقرار تانك های آذربایجان در مرز ایران اطلاعی ندارد گفت: اگر چنین هم باشد یك چیز عادی است و ممكن است این تحركات برای رزمایش باشد.

به گزارش نما، امیر احمد رضا پوردستان در گفتگو با مهر در خصوص تحرکات نظامی اخیرجمهوری آذربایجان گفت: ارتباط ما با کشور آذربایجان رابطه بسیار خوبی است و روابط دیپلماتیک خوبی با این کشور داریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما این تحرکات جمهوری آذربایجان را برای خود تهدیدی نمی دانیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: ممکن است این تحرکات برای رزمایش باشد.

امیر پوردستان در ادامه افزود: ما به عنوان نیروهای نظامی وظیفه داریم از تمام مرزهای جمهوری اسلامی ایران حفاظت کرده و هرگونه تحرکی در خارج از مرز های کشورمان را نیز رصد کنیم تا در صورتی که خطا یا خطری صورت گرفت بتوانیم به موقع مقابله کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا استقرار تانک های ارتش جمهوری آذربایجان در نزدیکی مرزهای ایران را تایید می کنید؟ گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم؛ اما اگر هم باشد یک چیز عادی است و ما با کشورهای همسایه خودمان مشکلی نداریم.

به گزارش مهر، پایگاه قدیمی sitalcav که یکی از مهم‌ترین پایگاه نظامی ارتش سرخ در قفقاز و آسیای میانه بود و در پنجاه کیلومتری باکو قرار داشت اخیرا از سوی دولت باکو مورد بازسازی و بهره برداری قرار گرفته است. باکو طی قراردادی بالغ بر یک و نیم میلیارد دلار با رژیم صهیونیستی، بازسازی پایگاه مذکور را به این دولت واگذار کرد که به گفته «فارین پالیسی» اکنون به مرحله بهره برداری رسیده است.

این پایگاه شامل واحدهای بالگرد پیشرفته، سیستم راداری و همچنین هواپیماهای بدون سرنشین است. رادارهای نصب شده در این پایگاه که به «گرین» معروف هستند توانایی شناسایی موشک‌های بالستیک تا مسافت پانصد کیلومتر را دارند.

همچنین خبرگزاری های داخلی بنا بر اخبار واصله از برخی ساکنان مناطق مرزی اعلام کرده اند در چند روز گذشته حدود 30 تانک متعلق به ارتش جمهوری آذربایجان که بخشی از آنها تولید رژیم صهیونیستی بوده اند به سمت مناطق مرزی ایران و آذربایجان واقع در منطقه بیله سوار و پارس آباد حرکت نموده و پس از چند ساعت تردد، در شهر ایمیشلی جمهوری آذربایجان مستقر شده اند.

این اقدام جمهوری آذربایجان که مسبوق به سابقه نبوده است سوالاتی را برای ساکنان مناطق مرزی ایران و آذربایجان ایجاد کرده است.

۱۳۹۱/۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...