نسخه چاپی

احتمال آزادی رضا ضراب تا 10 روز دیگر

عکس خبري -احتمال آزادي رضا ضراب تا 10 روز ديگر

معاون دبیر كل حزب مخالف جمهوریخواه خلق مهم ترین حزب اپوزیسیون در تركیه در سخنانی مدعی شد رضا ضراب به زودی و تا 25 فوریه از زندان آزاد می شود.

به گزارش نما به نقل از سی ان ان ترک " گورسل تکین" نماینده مردم استانبول در مجلس ترکیه و معاون دبیر کل حزب جمهوریخواه خلق (CHP) در اظهاراتی با متهم کردن حزب حاکم عدالت و توسعه به فساد ، گفت شک ندارد رضا ضراب تا 25 فوریه (9 روز دیگر ) از زندان آزاد می شود.

وی با زیر سوال بردن این گفته رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه که طرح پرونده فساد مالی کار یک تشکیلات" دولت در دولت" بوده است، حزب حاکم ترکیه را به فساد متهم کرد.

این نماینده مجلس ترکیه گفت: چرا فیلم و عکس دوربین های دفتر رضا ضراب را منتشر نمی کنید تا مشخص شود چه سیاستمدارانی به دفتر او مراجعه می کردند؟ آیا این خواسته و انتظار زیادی است؟ اگر مردم ترکیه و آنهایی که به حزب حاکم ترکیه رای داده اند عکس ها و فیلم های دفتر رضا ضراب و مراجعان دفتر او را ببینند و مشاهده کنند چه سیاستمدارانی به دفتر او مراجعه می کردند ، از سیاست نفرت زده می شوند و از رایی که به حزب حاکم داده اند پشیمان می شوند.

تکین همچنین رضا ضراب را قربانی فساد حزب حاکم ترکیه خواند و گفت: او می تواند از خود بپرسد که ما در همه این کارها شریک بودیم حالا چرا مرا به زندان انداختید؟ او می پرسد در سیستم شما بدون رشوه کارها پیش نمی رفت و شما خودتان این رشوه ها و پول ها را از من گرفته اید . شما به من امنیت خاطر دادید. شما به من گفتید چطر قوانین تان را دور بزنم . حالا من چرا در زندان هستم و شما بیرون سخنرانی می کنید.

معاون دبیر کل حزب جمهوریخواه خلق افزود تا 25 فوریه باید صبر کرد چرا که به گفته او تا این تاریخ رضا ضراب از زندان آزاد خواهد شد.

پرونده فساد مالی بزرگ در ترکیه در دو ماه گذشته تبدیل به بزرگ ترین بحران سیاسی حزب حاکم ترکیه شده است و دولت اردوغان را به رویارویی با دستگاه قضایی کشانده است.

۱۳۹۲/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...