نسخه چاپی

رقیب ساركوزی: رفتار ایران در قبال اسرائیل مرا آزار می‌دهد

عکس خبري -رقيب ساركوزي: رفتار ايران در قبال اسرائيل مرا آزار مي‌دهد

نامزد سوسیالیست انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ فرانسه در تلاش برای جلب حمایت لابی صهیونیستی از خود در دور دوم انتخابات، نگرانی خود را از بابت رفتار ایران در قبال رژیم صهیونیستی اعلام كرد.

به گزارش نما فارس به نقل از خبرگزاری "آسوشیتدپرس"،"فرانسوآ اولاند" نامزد سوسیالیست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز گذشته در جریان بازدید از موزه به اصطلاح هولوکاست، طی اظهاراتی نگرانی خود را از بابت رفتار ایران در قبال اسرائیل اعلام کرد.

وی اعلام کرد: «رفتار ایرانی‌ها در قبال اسرائیل مرا آزار می‌دهد.»

این در حالی است که وی هیچگونه توضیحی درباره سیاست خود در قبال ایران در صورت پیروزی در انتخابات 6 مه ارائه نداد.

تلاش نامزد سوسیالیست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برای جلب حمایت لابی صهیونیستی در دور دوم انتخابات در حالی صورت می‌گیرد که "نیکلا سارکوزی" رئیس‌جمهور فرانسه نیز با اتخاذ موضع سخت علیه ایران، اقدامات و تلاش‌های بسیاری را برای بهبود و ارتقای روابط پاریس و تل‌آویو انجام داده است.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه 6 ماه مه (17 اردیبهشت) برگزار می‌شود.

بنا به عقیده کارشناسان، عملکرد آقای سارکوزی در دوران ریاست جمهوری خود فرانسه بیانگر نوعی وام‌داری ویژه وی با لابی یهود در الیزه بوده است و همواره در دوران ریاست جمهوری وی شاهد همراهی ویژه دولت سارکوزی با اسرائیل بوده‌ایم که این موضوع به نقش لابی تاریخی یهود در الیزه و تلاش آن برای حفظ این نقش بازمی‌گردد.

علاوه بر این، به گفته تحلیلگران، "فرانسوآ اولاند" و "نیکلا سارکوزی" صهیونیست‌ترین نامزدهای انتخابات فرانسه هستند که سیاست‌های آنها در قبال ایران در ارتباط مستقیم با فشار لابی صهیونیست در فرانسه که تحت عنوان شورای نمایندگی سازمان‌های یهودی فرانسه (کریف) در این کشور حضور دارد، قرار دارد.

۱۳۹۱/۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...