نسخه چاپی

به همت مركز اسناد انقلاب اسلامی:

كتاب «امام خمینی و مهار فتنه بنی صدر و منافقین» منتشر شد

مركز اسناد انقلاب اسلامی در جدیدترین اثر خود كتاب «امام خمینی و مهار فتنه بنی صدر و منافقین» را منتشر كرد.

به گزارش نما؛ به نقل از مرکز اسناد انقلاب اسلامی، این مرکز در جدیدترین اثر خود کتاب «امام خمینی و مهار فتنه بنی صدر و منافقین» تألیف فاطمه نظری کهره را منتشر کرد.
مدیریت امام خمینی (ره) پس از استقرار نظام سیاسی اسلامی مخصوصاً در مهار فتنه‌ها و بحران‌های متعدد سیاسی و امنیتی و نظامی به‌سان یک رهبر طراز اول و بسیار مجرب به اثبات رسید و همه فتنه‌گران را ناکام گذاشت.
یکی از مدیریت‌های مثال‌زدنی امام خمینی، نحوه برخوردشان با فتنه نفاق و بنی‌صدر است.
مهار این بحران از سوی حضرت امام، با صبر انقلابی در مواجهه با بنی‌صدر و سرسختی و مقاومت در قبال گروه‌های منافقِ فتنه‌گر، مدلی از مدیریت اسلامی به جامعه عرضه کرد و توانست کشور انقلابی را از بحرانی پیچیده نجات داده و آن را به سوی استقرار و ثبات سوق دهد.
سرگذشت اولین ریاست‌جمهوری اسلامی ایران یکی از نکته‌های عبرت‌آموز تاریخ معاصر است. زندگی سیاسی بنی‌صدر از آن روزی که به‌عنوان معتمد مردم مسلمان ایران در چهره‌ای منافقانه در اوج قدرت قرار گرفت تا آنجایی که به‌عنوان چهره‌ای مطرود از کشور گریخت، می‌تواند درس‌های فراوانی دربر داشته باشد.
کتاب حاضر در پنج فصل سازماندهی شده است؛ فصل اول به مفهوم فتنه، ویژگی‌ها و عوامل پیدایش آن در جامعه و همچنین جریان نفاق و سیر شکل‌گیری آن در تاریخ اسلام، اختصاص دارد.
در فصل دوم با توجه به نقش محوری منافقین و بنی‌صدر در شکل‌گیری جریان نفاق در سال‌های 1359 و 1360 ابتدا به معرفی آنها و سپس به علل پیدایش جریان نفاق پس از انقلاب اسلامی و شیوه‌هایی که منافقان برای کسب مشروعیت و مقبولیت در نظام جمهوری اسلامی اتخاذ کردند، می‌پردازد.
فصل سوم به روند تکوین اتحاد میان منافقین و بنی‌صدر اختصاص یافته است. در این فصل مواضع بنی‌صدر و منافقین نسبت به یکدیگر و رویدادهایی که پس از انقلاب به جریان این اتحاد کمک کرد، مورد بررسی قرار گرفته است.
در فصل چهارم نقش امام خمینی در مهار فتنه‌ نفاق و مواضع ایشان در برخورد با این جریان،ارزیابی شده است.
در فصل پنجم سرنوشت فتنه‌ نفاق و اقداماتی که سران فتنه پس از شکست در برنامه‌های خود در پیش گرفتند، بررسی شده است و کتاب با نتیجه‌گیری، اسناد و تصاویر مرتبط با موضوع کتاب خاتمه یافته است.

۱۳۹۲/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...