نسخه چاپی

طرح جدید برای احیای دریاچه ارومیه

وزیر نیرو از ارایه طرحی جدید برای احیای دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مهر: وزیر نیرو از ارایه طرحی جدید برای احیای دریاچه ارومیه خبر داد.

حمید چیت چیان از ارایه طرحی جدید برای احیای دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: تاكنون درمجموع 20 طرح براي نجات درياچه اروميه ارایه شده و مورد تصويب دولت قرار گرفته است كه ‌19 طرح ابتدا ارایه شد و بيستمين طرح نيز با موضوع احياي فازبندي شده درياچه اروميه، با نظر موافق بیشتر متخصصان امر در دستورکار قرار گرفته است.

وزیر نیرو با اشاره به برگزاری نشست هم اندیشی مشترک با شماری از متخصصان و استادان دانشگاهی خارج از کشور، اظهار داشت: شمار زيادي از دانشمندان و متخصصان صاحبنظر كه داراي تجربه مشابه اي همچون درياچه آرال هستند، در كنفرانس بين المللي نجات درياچه اروميه شركت خواهند داشت.

وی با بيان اينكه كنفرانس بين المللي با موضوع نجات درياچه اروميه در روزهای 27 تا 30 بهمن ماه جاری توسط سازمان زمین شناسی در حال برگزاری است، افزود: نخستین روز این کنفرانس در تهران و سپس در ارومیه برگزار می شود.

وي موضوع این كنفرانس را بررسي راهكارهايي براي احياي درياچه اروميه عنوان كرد و اظهار داشت: اين سمينار و كنفرانس ها كارهاي ارزشمندي است كه در كشور صورت مي گيرد تا بتوان با بررسي نقطه نظر متخصصان داخلي و هم انديشي با متخصصان خارجي به يك راه حل منطقي برای نجات دریاچه ارومیه رسيد.

وزير نيرو ادامه داد: تاكنون درمجموع 20 طرح براي نجات درياچه اروميه ارایه شده و مورد تصويب دولت قرار گرفته است كه ‌19 طرح ابتدا ارایه شد و بيستمين طرح نيز با موضوع احياي فازبندي شده درياچه اروميه، با نظر موافق بیشتر متخصصان امر در دستورکار قرار گرفته است.

به گفته وی، در این کنفرانس راهكارهای 20 گانه احیای دریاچه ارومیه براي متخصصان خارجي نيز تشريح خواهد شد و نظر آنان را جويا خواهيم شد تا بتوانيم با اطمينان بيشتر، راهكارهای مناسب را براي بازگرداندن حيات به اين درياچه اتخاذ كنيم.

چيت چيان درباره زمان لازم براي احياي درياچه اروميه، گفت: احياي درياچه اروميه به طور قطع يك امر درازمدت است اما اميدواريم بتوانيم طي مدت چهار تا پنج سال آينده روند كاهش آب درياچه اروميه را تغيير دهيم و درياچه اروميه در مسير احيا قرار گیرد.

وي درباره تامين منابع مالي اين طرح گفت: با وجود محدودیت های مالی، ريیس جمهوري توجه ويژه اي به اين درياچه دارد و وعده داده است كه منابع موردنياز برای احياي درياچه اروميه تامين شود.

۱۳۹۲/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...