نسخه چاپی

پیشنهاد اژه‌ای به كشورهای عضو اكو

عکس خبري -پيشنهاد اژه‌اي به کشورهاي عضو اکو

دادستان كل كشور و سخنگوی دستگاه قضایی در اولین اجلاس دادستان‌های كل كشورهای عضو اكو گفت: قابل انكار نیست كه بسیاری از زیاده‌خواهان و سلطه‌گران و جریان‌های ضدبشری با استفاده از تكنولوژی و فناوری‌های مدرن، زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها را به خطر انداخته و آرامش آنها را سلب كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از ايسنا ، حجت‌الاسلام و المسلمين محسني اژه‌اي به عنوان سخنران افتتاحيه نخستين اجلاس دادستان‌هاي كل كشورهاي عضو اكو با خيرمقدم به دادستان‌هاي كل و هيات‌هاي اعزامي از كشورهاي عضو اكو، اظهار اميدواري كرد كه با روحيه تعاون و همكاري كه ميان اعضا وجود دارد و با الهام از ارزش‌هاي والاي اسلامي و مشترك فرهنگي و تاريخي، نشست مفيد و موثري برگزار شود.

وي تصريح كرد:‌ رشد و توسعه فناوري‌هاي نوين موجب ارتباطات وسيع، عميق و پيچيده در حوزه‌هاي مختلف زندگي همه جوامع شده است و با افزايش دانش بشري و گسترش ارتباطات و تاثير و تاثر فرهنگ‌ها و سنن ملت‌هاي مختلف، جهان در آستانه يك تحول اساسي قرار دارد.

دادستان كل كشور گفت: اگرچه با رشد علمي و تكنولوژي و فناوري‌هاي جديد، ‌فوايد بسياري نصيب بشر امروزي شده و زندگي او را متحول كرده است اما جاي انكار نيست كه بسياري از زياده‌خواهان و سلطه‌گران و جريان‌هاي ضدبشري با استفاده از تكنولوژي و فناوري‌هاي مدرن،‌ زندگي فردي و اجتماعي انسان‌ها را به خطر انداخته و آرامش و آسايش را از آنها سلب كرده‌اند.

محسني اژه‌اي تاكيد كرد: ضروري است با تبادل نظر و همفكري با يكديگر و با بهره گرفتن از منبع زلال وحي الهي از موضوعات پيش‌رو، درك صحيح و مشتركي پيدا كنيم و براي ساختن يك زندگي عالي توام با امنيت، رفاه و سعادت آحاد ابناء بشر و يك جامعه سالم و باصفا و مملو از مهر و محبت و عاري از هرگونه ظلم و ستم و تبعيض قدم برداريم.

وي با بيان اينكه همه اذعان دارند كه قضاوت صحيح و عادلانه در ايجاد يك جامعه مترقي و ايده‌آل نقش بسيار موثري دارد، ادامه داد: از اين رو لازم است دستگاه قضايي همه‌ي كشورها به ويژه كشورهاي اسلامي عضو اكو با همكاري يكديگر در اين راستا تلاش كنند و با همين ايده مسئولان قضايي و دادستان‌هاي كل كشورهاي عضو اكو براي اولين بار با دعوت جمهوري اسلامي ايران نشست كاري را ظرف امروز و فردا در تهران دارند.

۱۳۹۱/۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...