نسخه چاپی

پیامك، راز پرستار سارق را فاش كرد

سرهنگ محمد مهدی كاكوان، در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش زنی جوان به نام «نسرین» با حضور در پلیس فتا، اعلام كرد كه از حساب مادرش مبلغ حدود سه میلیون تومان به صورت اینترنتی برداشت شده است.

وی با بیان اینکه «نسرین» در اظهارات خود عنوان کرد در حالی متوجه برداشت غیرمجاز از حساب مادرش با پیامک شده است که مدت 36 روز است مادرش فوت کرده، افزود: با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله کارآگاهان پلیس فتا واکاوی زوایای پنهان این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.
رئیس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه بررسی کارآگاهان نشان داد که سارق یا سارقان احتمالی از طریق حساب بانکی این زن فوت شده و در ترفندی ماهرانه اقدام به واریز پول به حساب فروشنده‌ای کرده‌اند، گفت: بررسی ماموران نشان داد که مقصد تمامی پول‌های برداشت شده از حساب متوفیه، یک بوتیک در یکی از خیابان‌های معروف پایتخت است.
کاکوان با بیان اینکه ماموران در مهندسی معکوس توانستند رده‌پای پسری 27 ساله را در این پرونده بیابند، ادامه داد: «سیاوش» با حضور در پلیس فتا عنوان کرد که تمامی این اقدامات مجرمانه را به درخواست مادرش انجام می‌داده است!
وی با بیان اینکه طبق اظهارات این پسر جوان، شناسایی و دستگیری مادر وی به نام «ملوک» در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: بررسی‌ها نشان داد که «ملوک» پرستار صاحب حساب بوده است و این زن پس از حضور در پلیس فتا عنوان کرد که پول را به درخواست متوفیه برداشت کرده است اما این زن در حالی این ادعا را مطرح می‌کرد که 34 روز بعد از مرگ صاحبخانه این پول برداشت شده بود.



رئیس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه «ملوک» پس از برملاء شدن ادعای دروغینش، بار دیگر بهانه‌ای دیگر مطرح کرد، گفت: این زن عنوان کرد که در روزهای آخر عمر صاحبخانه، برای وی وسایلی خریداری کرده و این سرقت پول به ازای دریافت وجه کالاهای خریداری شده است.



کاکوان با بیان اینکه سرانجام ملوک در دام تناقض‌گویی‌های خود اسیر شد و پرده از راز سرقتش برداشت، عنوان کرد: این زن عنوان کرد که در روزهای آخر عمر صاحبخانه، از دسترسی‌اش به کارت و رمز آن سوء استفاده کرده و اقدام به فعال‌سازی رمز اینترنتی این کارت کرده بود و پس از مدتی از مرگ این زن، از شلوغی فضا استفاده کرده و برای خود و فرزندانش لباس خریداری کرده است.



وی با بیان اینکه این زن به همراه پرونده متشکله در اختیار مقام قضایی قرار گرفت، گفت: از فروشندگان تقاضا می‌شود که حتما در هنگام خرید، مدارک شناسایی خریدار را رویت کرده و حتی اطلاعات کلی خریدار را یادداشت کنند تا در صورت لزوم بتوانند هویت فرد را شناسایی کنند.



رئیس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه به فروشندگان توصیه می‌شود که ضمن رویت کارت شناسایی خریداران، پول را به حسابی عودت دهند که از آن پول برداشت شده است، گفت: گاها خریداران از فروشنده می‌خواهند که پول اضافه را به حساب دیگری عودت دهند اما پیشنهاد می‌شود که پول به حسابی که از آن برداشت شده، برگردانده شود.

۱۳۹۲/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...