نسخه چاپی

افزایش مرگ زودرس سالمندان با تنهایی

محققان اعلام كردند كه نتایج تحقیفات نشان می دهد كه تنهایی خطر مرگ پیش از موعد را در افراد مسن ۱۴ درصد افزایش می دهد.

به گزارش نما، مدیکال نیوز تودی اظهار کرد: در این مطالعه محققان دانشگاه شیکاگو، بیش از دو هزار فرد ۵۰ ساله و مسن تر را مورد بررسی قرار دادند.

در این مطالعه که بیش از ۶ سال طول کشید محققان متوجه شدند که خطر مرگ در افرادی که بیشترین میزان احساس تنهایی را داشتند دو برابر افرادی بود که کمترین میزان این احساس را داشتند.

همچنین در این مطالعه مشاهده شد که خطر مرگ در افراد تنها در مقایسه با متوسط افرادی که در این مطالعه شرکت داشتند ۱۴ درصد افزایش داشت.

محققان اعلام کردند که نتایج یک مطالعه که در سال ۲۰۱۰ انجام شد، نشان می دهد که تنهایی خطر مرگ پیش از موعد را دو برابر بیشتر از چاقی افزایش می دهد.

جان کاسیوپو پروفسور روانشناسی در دانشگاه شیکاگو در این مورد گفت : تفاوت های فاحشی در میزان زوال سلامت روانی و فیزیکی افراد مسن تنها، نسبت افراد مسنی که مشغولیت های اجتماعی دارند، وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد که تنهایی عواقب سلامتی وخیمی برای افراد مسن دارد که از آن جمله می توان به اختلال در خواب، افزایش فشار خون، افزایش سطح هورمون کورتیزول که موجب بروز تنش می شود و افزایش افسردگی اشاره کرد.

همچنین تنهایی می تواند موجب بروز مشکلاتی برای سیستم ایمنی و کاهش عمومی احساس رفاه شود.

به این ترتیب تنهایی شدید یک عامل خطر سازی برای مرگ پیش از موعد است و به اندازه وضعیت بد اقتصادی و تاثیر آن در امید به زندگی فرد باید به آن توجه کرد.

براساس نتایج تحقیقات وضعیت بد اجتماعی و اقتصادی نیز خطر مرگ پیش از موعد را ۱۹ درصد در فرد افزایش می دهد.

۱۳۹۲/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...