نسخه چاپی

افزایش 20 هزار میلیارد تومانی درآمد حامل های انر‍ژی در سال 93

نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی گفت: مردم با رقم مصوب كمیسیون تلفیق درباره هدفمندی یارانه ها باید نسبت به سال گذشته 20 هزار میلیارد تومان اضافه پرداخت كنند.

مهرداد بائوج لاهوتی روز دوشنبه در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه 1393 در تذکری با استناد به بند 11ماده 24 آیین نامه داخلی مجلس اظهارداشت: در سال گذشته درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی 28 هزار میلیارد تومان بود که این رقم در مصوبه کمیسیون تلفیق برای سال آینده 48 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی افزود: این رقم بدین معنا است که تفاوت 20 هزار میلیارد تومانی را باید مردم پرداخت کنند.



** در تبصره هدفمندی یارانه ها بازگشت به لایحه دولت با ایراد شورای نگهبان همخوانی ندارد

محمد رضا پورابراهیمی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در تذکری تصریح کرد: آنچه در تبصره هدفمندی مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته الزام دولت به ارایه لایحه است که قابل رفع است.

وی ادامه داد: در هیچ کجا قید نشده که اگر شورای نگهبان چنین ایرادی گرفت، ما پیشنهاد دولت را جایگزین کنیم .

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: بازگشت به لایحه دولت با شرایطی که در کمیسیون تصویب شده با ایراد شورای نگهبان همخوانی ندارد.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: کمیسیون تلفیق در بررسی ایرادات شورای نگهبان باید صرفا ایراد و ابهام شورا به موارد را مد نظر قرار دهد.

علی لاریجانی رییس مجلس نیز در پاسخ به این تذکر گفت: وقتی نظر شورای نگهبان به کمیسیون ارجاع می شود کمیسیون تلفیق هم قاعدتا با نظر شورای نگهبان مصوبه جدیدی را جایگزین می کند.

وی ادامه داد: اشکال شورای نگهبان این بود که ما برای چیزی که یک سوم بودجه کشور است تعیین تکلیف نکرده ایم.



** منابع هدفمندی را تقلیل ندهید

کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل در مجلس نیز در اخطاری با استناد به اصول 75 و 52 قانون اساسی از نمایندگان خواست به پیشنهاد کمیسیون تلفیق برای تعیین 59 هزار میلیارد تومان درآمد اجرای هدفمندی یارانه ها در سال 93 رای دهند و این منابع را تقلیل ندهند.

۱۳۹۲/۱۱/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...