نسخه چاپی

آغاز ضیافت شام كاترین اشتون و ظریف

كاترین اشتون نماینده 1+5 در مذاكرات با ایران در ضیافت شامی با محمد جواد ظریف، رییس هیات مذاكره كننده ایران در محل نمایندگی كشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا،رییسان هیات‌های مذاکره کننده ایران و 1+5 دوشنبه شب در یک شام کاری آخرین مواضع و نقطه نظرات یکدیگر را پیش از آغاز رسمی مذاکرات در روز سه‌شنبه (۲۹ بهمن) بررسی کردند.

در این ضیافت شام معاونان ظریف و اشتون نیز حضور دارند.

دور تازه مذاکرات ایران و 1+5 درباره گام نهایی توافق ژنو از روز ۲۹ بهمن تا اول اسفند در مقر سازمان ملل در وین آغاز می‌شود. این دور از مذاکرات ساعت ۱۱ صبح روز سه‌شنبه در سطح معاونان وزیران خارجه برگزار می‌شود.

احتمال حضور وزیران خارجه 1+5 در این دور از مذاکرات با توجه به این که دو طرف قرار است بسته‌های پیشنهادی خود برای شروع مذاکرات درباره گام نهایی را ارایه کنند بعید به نظر می‌رسد.

محمد‌جواد ظریف، وزیر خارجه و رییس هیات مذاکره‌کننده، سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه، حمید بعید‌ی‌نژاد، مدیر کل سیاسی وزارت خارجه، محمد امیری، مدیرکل پادمان سازمان انرژی اتمی، داوود محمد‌نیا مشاور حقوقی وزیر امور خارجه اعضای هیات مذاکره‌کننده کشورمان را تشکیل می‌دهند. هم‌چنین در این دور از مذاکرات رحیمیان، مشاور و مدیرکل حوزه ریاست و حسین خلفی، معاون سازمان انرژی اتمی به تیم مذاکره‌کننده اضافه شدند که بنا بر نیاز و دستور کار مذاکرات در آن حضور پیدا می‌کنند.

هم‌چنین به تیم مذاکراتی آمریکا در وین بروک اندرسون به عنوان مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور مربوط به مذاکرات هسته‌ای ایران و پل اروین مدیر منع اشاعه شورای امنیت ملی، افزوده شدن‌اند.

وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا ریاست هیات آمریکایی را برعهده دارد. جیمز تیمبی، مشاور وزارت امور خارجه آمریکا در زمینه کنترل سلاح و امنیت بین الملل، آدام زوبین مدیر دفتر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ، ریچارد نفیو، معاون هماهنگ‌کننده امور تحریم‌های وزارت خارجه، ماری هارف، معاون سخنگوی وزارت خارجه و آلن ایر سخنگوی فارسی زبان این وزارت‌خانه و هم‌چنین کارلوس دی جوانا دستیار ویژه معاون وزیر خارجه آمریکا در هیات آمریکایی حضور خواهند داشت.

۱۳۹۲/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...